دانستنی های سلامت و زیبایی

ماسکهای صورت خانگی| انواع و اقسام و کاربردها

ماسک صورت خانگی

ماسک صورت

ماسک صورت برای اولین بار در قرن هجدهم در انگلستان استفاده شد. اولین ماسک ها فقط برای سفید شدن پوست صورت ساخته شده اند اما طولی نکشید که استفاده از انواع ماسک ها رواج پیدا کرد. امروز ما در مورد بهترین ماسک های صورت صحبت می کنیم. از ماسک های خانگی گرفته تا ماسک های بالینی موثرتر.

انواع ماسک صورت
ماسک های صورت برای اهداف مختلف ساخته می شوند ، برخی سفید کننده هستند ، برخی از جوش ها جلوگیری می کنند و برخی دیگر برای آبرسانی یا پاکسازی پوست استفاده می شوند. همچنین می توان ماسکها را بر اساس نحوه ساخت آنها دسته بندی کرد. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از مواد مختلف ، در خانه یک ماسک سفید کننده موثر بسازید. یا اگر به فروشگاه های مواد غذایی سالم سری بزنید ، متوجه می شوید که انواع ماسک های تجاری ساخته شده از مواد مختلف (مانند جلبک دریایی ، عسل ، زغال چوب و غیره) با قیمت ها و مارک های مختلف وجود دارد.

ماسک های صورت را می توان از نظر روش ساخت به سه دسته کلی تقسیم کرد:

1-ماسک های دست ساز یا DIY که خودتان در خانه درست می کنید.
2-ماسک های تجاری که از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری می کنید.
3-ماسک های نیمه حرفه ای که در آرایشگاه ها ، اسپا و سالن های مراقبت از پوست استفاده می شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد معروف ترین ماسک های خانگی صحبت کنیم

ماسک پیل آف

انواع ماسک های صورت خانگی

ماسک پاک کننده آکنه

آکنه یکی از رایج ترین مشکلات پوستی این روزها است. به دلیل تجمع سلول های مرده پوست و رشد باکتری در این منافذ ، آکنه عمدتا منافذ پوست را تحت تأثیر قرار می دهد. آکنه عمدتا به جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، ندول و کیست گفته میشود.

مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده موضعی پروتئین در سفیده می تواند به از بین بردن باکتری های پوست و کاهش آکنه کمک کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: 2 سفیده تخم مرغ

روش استفاده از ماسک: 2 سفیده را از زرده جدا کرده و سفیده را در یک کاسه قرار دهید. یک انتهای پنبه را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و آن را به صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت شما بماند. سپس آن را با یک پارچه مرطوب بشویید و پس از آن ، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک برای لکه های پوست

لک های پوستی اغلب می توانند در اثر التهاب ناشی از آکنه ، پیری یا نور زیاد خورشید ایجاد شوند. با استفاده از ماسک زردچوبه که التهاب را کاهش می دهد می توانید تا حد زیادی از شر این لک های پوستی خلاص شوید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه + 2 قاشق غذاخوری عسل
نحوه استفاده از ماسک: همه مواد را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند ، سپس با آب گرم بشویید.

ماسک جمع کننده منافذ پوست صورت

بلغور جو دوسر و جوش شیرین دارای خاصیت لایه برداری است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و تا حدی منافذ
پوست را کاهش دهد.
مواد لازم برای تهیه این ماسک: 2 قاشق چای خوری بلغور جو دوسر + 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
نحوه استفاده از ماسک: بلغور جو دوسر و جوش شیرین را در یک کاسه ترکیب کنید. به آرامی چند قطره آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در آید. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم بشویید و سپس پوست خود را با مرطوب کننده مرطوب کنید.

ماسک صورت بلغور

ماسک کنترل چربی پوست

اصولاً غدد زیر پوست با ترشح ماده چربی به نام سبوم سعی در مرطوب نگه داشتن پوست و مو دارند. تغییر در سطح هورمون های آندروژن می تواند تولید مقادیر بیش از حد سبوم را تحریک کرده و باعث چربی بیش از حد پوست شود. تولید زیاد مقادیر بیش از حد سبوم اغلب می تواند باعث بسته شدن منافذ در پوست شود و زمینه تولید باکتری هایی را ایجاد کند که باعث ایجاد آکنه شوند. بنابراین کنترل نکردن چربی پوست باعث ایجاد آکنه نیز می شود. در حالی که استفاده از لیمو به پاکسازی پوست کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: 1 موز + 10 قطره آب لیمو تازه + 1 قاشق چایخوری روغن زیتون
نحوه استفاده از ماسک: موزها را در یک کاسه له کنید. آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید تا یک خمیر مایع ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا و خیار برای آبرسانی پوست

ماسک مرطوب کننده مناسب برای رفع خشکی پوست

ماسک مرطوب کننده پوست می تواند به شما در حفظ رطوبت و رفع خارش پوست کمک کند. پوست خشک بسیار مستعد چین و چروک است ، بنابراین آبرسانی ضروری است.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: نصف خیار متوسط ​​+ 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
روش استفاده از ماسک: خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مخلوط را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک رفع چین و چروک

درمان های منظم پوست می تواند خطوط و چین و چروک ها را کاهش داده و پوست را سفت کند. در طب سنتی از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک تولید کلاژن و از عسل برای مرطوب سازی و لطافت پوست استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه این ماسک: 2 آووکادو + 1 قاشق غذاخوری عسل + 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
روش استفاده از ماسک: آووکادو را در یک کاسه له کرده و سپس پودر کاکائو و عسل را اضافه کنید. ماسک را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

چگونه از ماسک صورت به درستی استفاده کنیم؟

هدف هر ماسک به نوع ماسک بستگی دارد. برخی ماسک ها برای خشک کردن سبوم (روغن) اضافی در انواع پوست کومبو(چرب در نواحی پیشانی و بینی و خشک در بقیه نقاط) و چرب طراحی شده اند ، در حالی که برخی دیگر رطوبت از دست رفته در پوست خشک را بازیابی می کنند. برخی از ماسک های صورت زبری پوست را درمان می کنند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است حاوی لایه بردار باشند که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کنند.

به طور کلی ، صرف نظر از نوع ماسک ، چندین مرحله اساسی برای استفاده صحیح از آن وجود دارد:

ماسک صورت خانگی

ابتدا پوست خود را با پاک کننده معمول خود تمیز کنید.
ماسک را به صورت لایه ای نازک و یکنواخت روی تمام صورت خود بزنید. مراقب باشید که به چشم و لب دست نزنید. (همچنین می توانید لایه را تا گردن و دکلته خود گسترش دهید.)
برخی از ماسک ها نیاز دارند که آن را برای چند ثانیه روی پوست ماساژ دهید. این موارد بیشتر روی محصولات لایه بردار که در دستورالعمل های ماسک ذکر شده است ، استفاده می شود.

بسته به دستورالعمل های ماسک ، 5 تا 20 دقیقه صبر کنید. به طور کلی ، ماسک های خشک کننده برای پوست چرب مدت زمان کمتری روی پوست می مانند ، در حالی که ماسک های آبرسانی و ضد چروک باید مدت زمان بیشتری روی پوست بمانند – گاهی اوقات یک شب.
برای از بین بردن ماسک ، صورت خود را با آب سرد بشویید.
از تونر ، سرم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.
اینکه چند بار ماسک صورت خود را بزنید به نوع پوست شما بستگی دارد. ماسک ضد چروک ممکن است چندین بار در هفته استفاده شود ، در حالی که ماسک برای پوست چرب دو تا سه بار استفاده می شود. اگر پوست حساسی دارید ، ممکن است لازم باشد فقط یک بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *