دانستنی های سلامت و زیبایی

ویتامین سی معجزه ای برای پوست

خواص ویتامین سی برای پوست
خواص ویتامین سی برای پوست

7 خاصیت معجزه آسای ویتامین سی برای پوست

ویتامین سی باعث تحریک کلاژن می‌شود و از پوست صورت در مقابل عوامل آسیب‌زا مانند انواع آلودگی‌ها محافظت می‌کند. این ماده همچنین کلاژن مورد نیاز برای ادامه رشد را به فولیکول‌های موی شما می‌دهد و این گونه سبب تقویت موهای شما خواهد شد.

1- بهبود جای زخم با ویتامین سی

شواهد اولیه نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند باعث تسریع در بهبود زخم شود و نیاز بیماران دچار سوختگی‌های شدید را به تهویه هوا کاهش ‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین C به درمان جای زخم ناشی از سوختگی کمک می‌کنند.

مقدار بالای این ویتامین، سبب کاهش نشت مویرگی (خارج شدن پلاسمای خون از درون رگ به بافت‌های اطراف) می‌شود که بعد از سوختگی ایجاد می‌شود. همچنین از آنجاکه ویتامین سی به رشد بافت پوست جدید کمک می‌کند، به شکل حیرت‌ انگیزی برای درمان زخم و سوختگی مفید است.

2- درمان آفتاب سوختگی

خواص آنتی‌اکسیدانی این ویتامین، نقش مهمی در ترکیب کلاژن بازی کرده و به درمان آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. مصرف ویتامین C خوراکی یا مصرف موضعی ویتامین C می‌تواند به بهبود بیماری‌ها کمک کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ویتامین C تنها باید به عنوان یک ماده افزودنی به کرم ضد آفتاب استفاده شود و نه به عنوان یک جایگزین برای آن.

3- کمک به درمان اگزمای پوستی

یک روش مناسب برای درمان اگزما، ترکیب ویتامین C و زینک است. اگر به اگزما مبتلا هستید، مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۱۵ میلی‌گرم زینک به صورت روزانه می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای شما باشد.

ویتامین c و پوست

4- کمک به ساخت کلاژن

ویتامین سی یکی از اجزای مورد نیاز برای ساخت هیدوکسیپرولین و هیدروکسی‌لایزین است. بدن ما به این ترکیبات شیمیایی برای پیوند مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند، نیاز دارد. ترکیبات مذکور همچنین خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست را بالا می‌برد. کمبود کلاژن باعث کدر و مرده به نظر رسیدن پوست می‌شود. کلاژن از پایه باعث جوانی مجدد پوست می‌شود و چین و چروک و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

سرم ویتامین سی و شفاف شدن پوست

5- بهبود بافت پوست

عروق خونی کوچکی زیر پوست وجود دارند که اکسیژن و مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت پوست را حمل می‌کنند. بدون مواد مغذی کافی، پوست خشک و خشن خواهد شد. کلاژن باعث تقویت ساختارهای رگ‌های خونی و این عروق خونی کوچک زیر پوست می‌شود. بر این اساس، کرم‌های حاوی ویتامین C باعث بهبود ظاهر و بافت پوست می‌شوند.

6-ویتامین سی و روشن کردن پوست

سرم ویتامین سی و یا ماسک آن  به محو شدن رنگدانه‌های پوست و نرم و صاف شدن آن کمک می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن تیرگی و کدر بودن پوست می‌شود و به پوست درخشش جوانی می‌دهد.

7-ویتامین سی تجمع رنگدانه ها را از بین میبرد

منظور از تجمع رنگدانه‌ها لک‌هایی است که به دلیل افزایش سن، به نور خورشید ملاسما ایجاد می‌شوند. در تجمع رنگدانه‌ها، ملانین در نقاط مشخصی از پوست بیش از حد تولید می‌شود. تجمع رنگدانه‌ها در قسمت‌هایی از پوست که قبلاً آکنه داشته است، نیز ممکن است، رخ دهد.

استفاده از سرم ویتامین c برای پوست از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. در نتیجه، نقاط تیره پوست ما محو می‌شوند و پوست همرنگ و یکدست می‌شود.

شفاف کردن پوست با ویتامین سی
ویتامین سی معجزه ای برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *