دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست بعد از چهل سالگی

مراقبت از پوست بعد از چهل سالگی  نیاز به اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند که بعد از گذشت سن خاصی دیگر نمیتوان پوستی شاداب و زیبا داشت. اما باید گفت که این امر با مراقبت از پوست محقق میشود و شما بعد از چهل سالگی نیز میتوانید پوستی شاداب و باا طراوت داشته باشید. اسکین بازار در این مقاله به راه حل هایی برای حفظ طراوت و زیبایی پوست پرداخته است.

چگونه میتوانیم بعد از چهل سالگی هم جوان بمانیم؟

به مرطوب بودن پوست خود اهمیت دهید.

اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید باید پوست خود را مرطوب نگه دارید. شما باید در طول روز از محصولات مرطوب کننده مثل سرم مرطوب کننده، کرم مرطوب کننده، ماسک مرطوب کننده و … استفاده کنید. محصولاتی که بتوانند لایه بیرونی پوست را تقویت کند و رادیکال های آزاد را خنثی کند و همچنین جلوی تبخیر رطوبت و از دست رفتن آن را بگیرد، برای مراقبت از پوست شما بسیار مفید و کارامد است.همچنین شما باید در کنار استفاده از کرم ها، سرم ها و ماسک های مرطوب کننده از میوه ها و سبزیجات فراوان هم استفاده کنید. برای داشتن پوستی شاداب و جوان، آب فراوان بنوشید.

بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب کدام است؟

کرم شب را جدی بگیرید

پوست شما نه تنها در روز به مراقبت نیاز دارد بلکه باید هر شب به پوست خود رسیدگی کنید. استفاده از کرم شب باعث می شود که پوست جوان تر بماند. زیرا کرم شب خاصیت ضد پیری دارد و فرایند پیری را به تاخیر می اندازد.

از رنگ موی مناسب با صورت خود استفاده کنید

با گذشت زمان و پا گذاشتن به سن، موهای سفید نمایان می شوند. اگر میخواهید همچنان جوان بمانید، بهتر است که موهای سفید خود را با رنگ مناسب بپوشانید. پس از رنگ مویی استفاده کنید که به رنگ موهای شما نزدیک باشد.

Is your hair color making you look older?

از کرم ضدچروک به موقع استفاده کنید

حتما از کرم های ضد چروک و لوسیون ها استفاده کنید.کرم های ضد چروک به خوبی می توانند پوست را تغذیه کنند.

Equinox Anti-Wrinkle Products | Truth In Advertising

کرم ضد آفتاب به کمک پوست شما می آید

اثرات نور خورشید بعد از 40 سالگی بیشتر نمایان می شود. برای جلوگیری از لکه های سیاه و چین و چروک حتما باید از کرم ضد آفتاب  SPF بین 30 تا 50 استفاده کنید. فرقی نمیکند که تابستان باشد یا زمستان، زمانی که در مقابل نور آفتاب قرار میگیرید باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و اگر برای مدت زمان طولانی بیرون از منزل هستید هر 4 ساعت یکبار باید کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

از کرم های لایه بردار پوست غافل نشوید که معجزه میکند

لایه برداری پوست برای همه به خصوص خانم هایی که نمیخواهند لک و چروک های پوستشان عمیق و ماندگار شود ضروری است. از یک لایه بردار ملایم حاوی کلایسولیک اسید و رتینویید باشد استفاده کنید این لایه بردار با از بین بردن سلول های مرده پوست و تقویت کلاژن لایه های زیرین پوست، باعث شادابی و درخشان شدن پوست صورت شما می شود.فراموش نکنید که بعد از لابه برداری و پاکسازی پوست، حتما پوست صورت خود را مرطوب کنید و از آبرسان های قوی استفاده کنید.

لایه برداری پوست صورت: روش ها و هزینه - جراح پلاستیک و زیبایی- دکتر جمیلی

پاک کننده پوست به شما کمک میکند تا پیری را عقبتر بیندازید

شما بعد از چهل سالگی می توانید فقط یکبار در شب پوست خود را پاکسازی کنید و نیازی نیست که صبح ها هم پوست خود را پاکسازی کنید. شما باید هر شب هر نوع مواد آرایشی، ضد آفتاب، چربی و آلودگی که روی پوست شما باقی مانده است را با استفاده از یک شوینده ملایم و غیر اسیدی پاک کنید و سپس به رختخواب بروید. زیرا پوست شما در سنین بالاتر خشک تر، نازک و حساس تر می شود.تنها هفته یکی دوبار که در حمام هستید می توانید از شوینده های قوی تر برای پاکسازی بهتر پوست استفاده کنید.

از کرم دور چشم استفاده کنید اما به اندازه!

اولین قسمت پوست صورت که دچار چین و چروک و خطوط ریز می شود اطراف چشم است. پوستی که اطراف چشم وجود دارد به دلیل داشتن ضخامت کمتر زودتر رطوبت خود را از دست می دهد و از طرفی به دلیل اینکه ما با چشم خود احساسات خود را بروز می دهیم و غم، خوشحالی، خنده و ناراحتی قبل از هر قسمت دیگری روی پوست اطراف چشم مشخص می‌شود.

پس استفاده از کرم دور چشم از سی سالگی به بالا توصیه می شود. البته در سی سالگی بهتر است از کرم هایی استفاده شود که خاصیت آبرسانی دارد و از چهل سالگی به بالا بهتر است از کرم هایی استفاده شود که حاوی رتینول یا گلایسولیک باشد. زیرا این کرم ها خاصیت جوانسازی و ضد چروک دارند.

درباره کرم های دور چشم بیشتر بدانید….

برای جلوگیری از پیری از سرم های انتی اکسیدان استفاده کنید

علت اصلی پیری پوست صورت اکسید شدن مواد در سلول هاستو موادی که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشند از پیری شدن سلول ها جلوگیری می کند.استفاده از آنتی اکسیدان ها به دلیل داشتن مواد ضد سرطانی، جهش های ناخواسته در سلول ها را به حداقل می رساند. همچنین به تقویت پوست در مقابله با عوامل آسیب زا کمک می کند.

عوامل آسیب زا شامل اشعه های مضر خورشید، آلودگی های محیط و … باشند که میتوانند در درون یا بیرون بدن وجود داشته باشند.یکی از بهترین سرم های آنتی اکسیدان سرم ویتامین سی است که می تواند باعث کلاژن سازی در پوست شود. و افزایش کلاژن، پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

به خواب خود اهمیت بدهید تا کمبود خواب نداشته باشید

نداشتن خواب کافی به پیری زود رس کمک می کند. سعی کنید که حتما 8 ساعت خواب شبانه را داشته باشید. در افرادی که کمبود خواب دارند نسبت به کسانی که از خواب کافی برخوردارند نشانه های پیری بیشتر نمایان می شود.

کلام آخر

در این مقاله به راه و روش هایی که به مراقبت از پوست بعد از چهل سالگی کمک میکند اشاره کردیم. شما برای مقابله با پیری زودرس از چه روش هایی استفاده کردید؟ آیا روشی به غیر از روش های بالا سراغ دارید که بتواند کمک کند؟ نظرات خود را با اسکین بازار از طریق بخش کامنت های همین پست باما و کاربران دیگر درمیان بگذارید.

 

یک نظر در “مراقبت از پوست بعد از چهل سالگی

  1. blank اسماعيل خاني گفت:

    محتواي خيلي خوبي بوذ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *