دانستنی های سلامت و زیبایی

نحوه مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ

نحوه مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ بسیار حائز اهمیت است. میکرونیدلینگ یک روش درمانی برای جوانسازی پوست است که با افزایش گردش خون در زیر پوست و ترمیم پوست صورت باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود.این روش با کلاژن سازی در سطخ پوست باعث می شود که تا میزان خیلی زیادی چین و چروک ها کاهش پیدا کند.

یکی از عواملی که روی بازدهی و نتیجه میکرونیدلینگ تاثیرگذار است نحوه مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ است که اگر با دقت به آن عمل کنید پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. اسکین بازار در این مقاله به نحوه مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ میپردازد. با ما همراه باشید.

قبل از میکرونیدلینگ چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

قبل از انجام میکرونیدلینگ باید به یکسری از نکات توجه کرد، این نکات روی نتیجه میکرونیدلینگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • یک هفته قبل از میکرونیدلینگ از وکس یا کرم های موبر استفاده نکنید.
  • از دو روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو نکنید.چرا که باعث تحریک ناحیه مورد نظر میشود.
  • اگر روی پوست خود تبخال دارید، از داروهای آنتی ویروس دو روز قبل از میکرونیدلینگ استفاده کنید.
  • از داروهای مسکن و ضد التهابی سه روز قبل از میکرونیدلینگ استفاده نکنید.زیرا این داروها باعث گذاشتن اثرات منفی روی پروسه جوانسازی پوست می شود
  • یک هفته قبل از میکرونیدلینگ از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.زیرا این دارو ها آثار زخم و کبودی را بیش از حد معمول افزایش می دهند.

در طول میکرونیدلینگ چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

  • قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما پوست خود را با شوینده های مخصوص بشوئید. پوست صورت  شما باید تمیز و فاقد هر گونه چربی ، مواد آریشی و آلودگی باشد.
  • اگر در محل مورد نظر تتو خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید حتما قبلا از انجام میکرونیدلینگ به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از لیدوکائین موضعی 45 دقیقه قبل از انجام میکرونیدلینگ استفاده کنید تا محل مورد نظر بی حس شود.

میکرونیدلینگ

نحوه مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های عمل میکرونیدلینگ، مراقبت های بعد از آن است. رعایت این اصول باعث افزایش بازدهی و نتیجه کار میشود و در صورتی که به این نکات توجه نکنید نتیجه بسیار منفی روی پوست شما خواهد گذاشت.

از مواد آرایشی استفاده نکنید.

تا 24 ساعت بعد از میکرونیدلینگ هرگز از موارد آرایشی بهداشتی استفاده نکنید. زیرا این محصولات حاوی مواد شیمیایی فعال هستند. اجازه بدهید که پوست شما استراحت کند.

بعد از میکرونیدلینگ منافذ پوست باز هستند و استفاده از مواد آرایشی باعث ایجاد آکنه و جوش می شود . همچنین مواد آرایشی به درون پوست نفوذ می کند و التهابات پوستی را افزایش می دهد. حدود 48 ساعت زمان می برد تا منافذ پوست بعد از میکرونیدلینگ بسته شوند.

از الکل و سیگار استفاده نکنید

کشیدن سیگار و نوشیدن الکل باعث افزایش جریان خون در زیر پوست می شود و به همین دلیل التهابات و قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ افزایش پیدا می کند. بهتر است در این زمان از نوشیدنی های خنک و مایعات فراوان برای ترمیم پوست خود استفاده کنید.

به تغذیه خود توجه کنید

از مواد غذایی استفاده کنید که باعث افزایش سرعت ترمیم پوست شما شود. اکثر پزشکان برای مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مصرف آناناس، آب آلبالو، مکمل های کلاژن دار، ماهی سالمون، سوپ قلم را پیشنهاد می کنند. و مراجعه کنندگان خود را از خوردن لبنیات و گندم تا بهبودی کامل صورتشان منع می کنند.

در روز اول استحمام نکنید

فقط با استفاده از سرم های مخصوص محل مورد نظر را شستشو دهید و از دوش گرفتن و درفتن به استخر و سونا جدا خودداری کنید. در روز های اول و دوم رفتن به حمام برای افرادی که درمان عمیقی داشتند احتمال عفونت در پوست صورت را افزایش می دهد.

پوسته ها را نکنید

اگر درمان میکرونیدلینگ شما به صورت عمیق باشد بعد از مدتی رنگ پوست شما کمی قهوه ای می شود. این موضوع طبیعی است و نگران نباشید، فقط کافی است صبور باشید و به هیچ عنوان پوسته های صورت خود را نکنید.

با گذشت زمان و به مرور پوست شاداب و جوان جایگزین پوست قدیمی می شود و شما میتوانید بعد از گذشت چند روز با مشورت پزشک خود برای از بین بردن این پوست مرده و تیره از لیف لایه بردار استفاده کنید.

از کرم های ترمیمی استفاده کنید.

همانطور که گفته شد بعد از میکرونیدلینگ، باید از مایعات فراوان استفاده کنید. زیرا بعد از عمل میکرونیدلینگ پوست صورت رطوبت  خود را از دست می هد و شما با خوردن مایعات فراوان آب از دست رفته بدن برای شما جبران می شود.

همچنین شما می توانید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. کرم های ترمیم کننده هم باعث برطرف شدن خشکی پوست می شوند و هم رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم می کنند.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

به مدت دو هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. در صورتی که قصد خارج شدن از منزل را دارید حتما از کلاه و ضد افتاب با SPF30 استفاده کنید.

از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

کمپرس آب سرد با کاهش جریان خون در زیر پوست صورت باعث کاهش التهابات، سرخی و تورم در پوست صورت می شود و به بهبودی و کاهش التهابات کمک می کند.

بعد از میکرونیدلینگ اصلاح نکنید

بعد از میکرونیدلینگ پوست بسیار حساس است و به خودی خود التهاب، قرمزی، خارش و … را به همراه دارد. یکی از رایج ترین اشتباهات بعد از میکرونیدلینگ اصلاح صورت است زیرا بند انداختن باعث می شود تا مو ها از ریشه خارج شوند و پوست صورت به حالت طبیعی باعث قرمزی و التهاب می شود. هنگامی که بعد از میکرونیدلینگ اصلاح انجام شود، میزان این التهاب چند برابر می شود و باعث افزایش دوره نقاهت فرد می شود. توصیه میشود تا سه هفته بعد از عمل میکرونیدلینگ از انجام این کار بپرهیزید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها به دنبال داشتن پوستی صاف و بی عیب و نقص هستند. میکرونیدلینگ یکی از روش هایی است که با وارد کردن مواد تحریک کننده ساخت کلاژن به لایه های زیرین پوست باعث جوانسازی پوست صورت می شود. در این مقاله سعی شد نحوه مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ گفته شود. پیشنهاد شما برای مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ چیست؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *