دانستنی های سلامت و زیبایی

انواع سرم پوست و شیوه استفاده از آن

انواع سرم پوست چیست و چرا باید در مراقبت از پوست باید به آن توجه کرد؟ درباره انواع سرم پوست در این مقاله از اسکین بازار صحبت خواهیم کرد.

یکی از بهترین نوع این محصولات که همیشه امتحان خود را پس داده و تاثیر شگفت‌انگیزی بر سلامتی پوست انسان دارد سرم پوست است. ما در این مقاله به شما انواع سرم پوست را معرفی میکنیم و روش مصرف را به شما آموزش میدهیم.

همه چیز درباره سرم پوست

پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده بدن ماست که سلامتی و زیبایی آن تاثیر بسزایی در جذابیت ظاهری ما ایفا می‌نماید. به همین سبب است که این روزها بسیاری از افراد بیش از همیشه به سلامتی پوست خود اهمیت داده و از انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنند. سرم در واقع محلولی است که ساختار اصلی آن را مولکول‌های بسیار کوچک تشکیل داده اند؛ این مولکول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به عمق پوست نفوذ کرده و بسیاری از مواد مغذی و ضروری را در دسترس آن قرار می دهند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان کرم پوست با سرم پوست وجود دارد این است که در هنگام تولید سرم بسیاری از ترکیبات مفید و موثر که دارای غلظت بالایی هستند جایگزین ترکیبات غیر ضروری موجود در کرم شده اند. مواد اولیه موجود در سرم بسیار سبک هستند و با سرعت بیشتری به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند. توسط سرم می‌توان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند آکنه، کک و مک، جوش و چروک را به راحتی درمان کرد. معمولاً سرم‌های پوست که این روزها در بازار ارائه می‌شوند از دو نوع سرم‌های بر پایه آب و چربی هستند.

سرم‌هایی که بر پایه آب تولید می‌شوند دارای مولکول‌های ریزتری هستند، در نتیجه با سرعت بیشتری به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و اثرات درمانی خود را بر جای می‌گذارند. این سرم‌ها بر خلاف کرم‌های مرطوب کننده دارای ترکیبات ضد آفتاب نیستند، اما سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مفید برای پوست می‌باشند.

 

سرم پوست برای چه کسانی مناسب است؟

سرم پوست برای تمامی افرادی که همواره به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند بسیار مفید و مناسب است. به طور کلی تمامی سرم‌هایی که تا کنون تولید شده‌اند هر کدام خواص درمان‌کنندگی منحصر به فرد خود را دارند و شما باید بر مبنای نیاز پوست خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و مصرف نمایید.

اما معمولاً پزشکان و متخصصان پوست به افرادی که پوست چربی دارند و یا می‌خواهند مشکلاتی مانند چروک، آکنه، لکه و تیرگی پوست خود را درمان کنند استفاده از سرم پوست را پیشنهاد می‌نمایند. تجربه نشان دهنده آن است که سرم پوست می‌تواند چربی موجود در پوست را به خوبی کنترل کند.

علاوه بر این افرادی که دارای پوست خشک هستند می‌توانند قبل از مصرف کرم مرطوب کننده، از سرم پوست استفاده کرده و رطوبت مورد نیاز پوست خویش را به خوبی تامین نمایند. در مصرف سرم پوست نباید این نکته را فراموش کنید که این سرم هرگز نمی‌تواند به عنوان یک جایگزین برای کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده به شمار رود و تمامی نیازهای پوست را برطرف کند.

بنابراین تمامی افراد و به خصوص کسانی که دارای پوست خشک هستند باید در کنار مصرف کرم‌های مرطوب کننده و نرم کننده، از سرم پوست نیز برای رسیدن به نتایج بهتر و سلامتی بیشتر پوست خود استفاده کنند. سرم پوست دارای مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که موجب بازسازی و ترمیم پوست‌های آسیب دیده می‌گردد.

سرم پوست چیست؟ تمام آنچه لازم است درباره سرم صورت بدانید - دترلند

مزایای استفاده از سرم پوست

سرم پوست از آن دسته محصولات مراقبتی است که اثرات درمانی بی‌شماری برای پوست به همراه می‌آورد و اگر شما از آن به صورت مرتب و روزانه استفاده کنید، پس از گذشت مدتی اثرات شگفت‌انگیز آن را بر روی پوست خود مشاهده خواهید نمود. در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با سرم پوست، به برخی از مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

شما می‌توانید هر نوع آسیبی که در قسمت لایه بیرونی پوست شما به وجود آمده است را توسط سرم پوست درمان کنید. این آسیب‌ها عبارتند از آفتاب سوختگی، چین و چروک، جوش، لکه‌های تیره و…

سرم پوست دارای خاصیت ترمیم‌ کنندگی است. بنابراین اگر پوست شما به هر علتی دچار آسیب شده، می‌توانید از سرم پوست برای تسریع روند درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنید.

اگر در بیرون از خانه و هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از سرم پوست در زیر کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید، باعث جلوگیری از آسیب در لایه‌های عمیق پوست در برابر آفتاب سوختگی خواهد شد.

سرم های پوست نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست سبک‌تر هستند، بنابراین با سرعت بیشتری جذب پوست می‌شوند و اثرات درمانی بسیار خوبی از خود بر جای می‌گذارند.

ویسکوزیته بسیار کم این سرم سبب لایه برداری از پوست و برطرف کردن تیرگی‌ها و لایه‌های مرده پوست می‌گردد.

سرم پوست برای کسانی که دارای پوست‌های بسیار حساسی هستند، خواص تسکین دهندگی دارد.

اگر به صورت منظم و در دوره‌های طولانی مدت از سرم پوست استفاده کنید، شاهد از بین رفتن چین و چروک‌های ریز پوست خود خواهید بود.

یکی از مواردی که به پوست انسان آسیب زده و جوانی و زیبایی آن را از بین می‌برد، رادیکال‌های آزاد هستند. سرم پوست دارای ترکیباتی است که از پوست صورت انسان در برابر رادیکال‌های آزاد و بسیاری از آلاینده‌هایی که در هوا وجود دارند محافظت می‌نماید.

سرم پوست چیست؟ تمام آنچه لازم است درباره سرم صورت بدانید - دترلند

شیوه استفاده از سرم‌های پوستی

به طور کلی شیوه استفاده از سرم پوست به نوع پوست و مشکل آن بستگی دارد. به عنوان مثال پزشکان برای کسانی که دارای پوست خشک هستند همواره توصیه می‌کنند که در طول روز دو بار از سرم پوست استفاده کنند.

افرادی نیز که پوست آن‌ها چرب است تنها یک بار در طول شبانه روز و ترجیحاً در هنگام شب باید از سرم مخصوص پوست استفاده نمایند، زیرا سرم در طول شب به درون پوست نفوذ کرده و اقدام به بازسازی قسمت‌های آسیب دیده آن می‌نماید.

لازم به ذکر است افرادی که در طول روز از محصولات پوست مانند لایه بردار، کرم و… استفاده می‌نمایند باید سرم پوست را پس از لایه بردار و قبل از کرم مرطوب کننده به پوست خود بزنند. همچنین می‌توان این سرم را با کرم و لوسیون‌های نرم کننده مخلوط نمود و بر روی پوست استعمال کرد.

هرگز این نکته را فراموش نکنید که اگر در طول روز همواره در معرض تابش نور خورشید هستید، لایه بسیار نازکی از سرم پوست را زیر کرم ضد آفتاب خود به کار ببرید، این کار علاوه بر بازسازی و ترمیم پوست، از آن در برابر آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌نماید.

آشنایی با انواع سرم پوست

همان گونه که اشاره شد سرم‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها با فرمولاسیون خاصی تولید شده‌اند و برای یک نوع پوست مناسب هستند؛ به همین سبب شاهد تنوع بسیار زیادی در زمینه سرم‌های پوست هستیم. در ادامه مطلب به انواع مختلف این سرم‌ها و کارایی آن‌ها اشاره کوتاهی می‌کنیم.

سرم ضد چین و چروک

یکی از مهم‌ترین علل به وجود آورنده چین و چروک بر روی پوست، عدم رطوبت و خشکی آن است. اگر پوست شما به طور مداوم رطوبت‌رسانی نشود، کم کم به خشکی دچار شده و این موضوع می‌تواند باعث بروز چین و چروک گردد.

خوشبختانه سرم پوست ضد چین و چروک دارای مقادیر فراوانی از رتینول است که به راحتی به بافت پوست نفوذ کرده و به مرور زمان باعث رطوبت‌رسانی و در نهایت باز شدن چین و چروک‌ها می‌گردد.

ذکر این نکته ضروری است که رتینول در واقع مشتق شده از ویتامین A است که موجب افزایش کلاژن سازی، تولید الاستین و در نهایت سفت شدن پوست می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان برای استفاده از سرم ضد چین و چروک این است که سعی کنید آن را در هنگام شب و قبل از خواب استفاده کنید.

موثرترین ماده‌ای که درون آن وجود دارد (رتینول) با قرار گرفتن در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید خاصیت خود را از دست می‌دهد و نه تنها خواص درمان‌کنندگی نخواهد داشت، بلکه ممکن است باعث ایجاد عوارض فراوانی برای پوست گردد؛ اما مصرف این سرم در هنگام شب به پوست بدن فرصت کافی برای بازسازی و ترمیم خود را خواهد داد.

همه چیز درباره سرم ضد چروک پوست | مجله الانزا

سرم روشن کننده پوست

به طور کلی سرم پوست روشن کننده معمولاً با ترکیبات گیاهی تولید می‌گردد. اصلی‌ترین نوع این ترکیبات شامل عصاره ریشه شیرین بیان، چای سبز و میوه‌هایی مانند گریپ فروت است.

همچنین در ترکیبات آن‌ها مقادیر فراوانی از انواع آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E وجود دارد. این ترکیبات به همراه سایر مواد اولیه مانند اسید کوجیک، اسید فرولیک، بازتابنده‌های نورو… موجب می‌شود که سرم پوست روشن کننده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثرات درمانی خود را بر جای بگذارد و پوست را روشن و زیبا نماید.

توسط این سرم می‌توان بسیاری از لکه‌های قهوه‌ای موجود بر روی پوست که در اثر افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب یا کک و مک را به مرور زمان کمرنگ کرد و پوستی درخشان و زیبا برای خود به ارمغان آورد.

سرم پوست ضد آکنه

این محصول همان گونه که از نام آن پیداست یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان انواع آکنه‌های موجود بر روی پوست به شمار می‌رود. سرم پوست ضد آکنه بر پایه آب تولید شده و دارای مولکول‌های کوچکی است که به سرعت به عمق پوست نفوذ کرده و با آزاد کردن مواد فعال درون خویش، تجمع سلول‌های مرده پوست را از بین برده و در نهایت به درمان آکنه کمک فراوانی می‌کند.

معمولاً پوست‌های چرب مستعد به وجود آمدن آکنه هستند. این سرم باعث کوچک شدن منافذ پوست شده و چربی‌های اضافه را به خود جذب می‌کند و به این صورت از ایجاد هر نوع آکنه و جوش جلوگیری می‌نماید. اصلی ترین ترکیبات گیاهی موجود در این سرم عصاره آویشن، خیار، چای سبز و درخت چای است.

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که همواره بر روی پوست شما انواع جوش و آکنه به وجود می‌آید، بهترین انتخاب برای شما سرم پوست ضد آکنه است.

چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟

سرم پوست مرطوب کننده

ما معمولاً از کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون‌ها برای تامین رطوبت پوست و جبران خشکی آن استفاده می‌کنیم؛ اما در برخی از شرایط این کرم‌ها و لوسیون‌ها نمی‌توانند رطوبتی که پوست ما به آن نیاز دارد را به خوبی تامین نمایند. در چنین شرایطی بهترین انتخاب ممکن، استفاده از سرم پوست مرطوب کننده است.

هر چند همواره پزشکان توصیه می‌کنند هیچ گاه سرم پوست را به عنوان جایگزین کرم‌های مرطوب کننده استفاده نکنید، اما می‌توان از آن به عنوان یک محصول جانبی قدرتمند برای تامین رطوبت پوست استفاده نمود. سرم پوست مرطوب کننده با دارا بودن ساختار مولکولی بسیار کوچک، به عمق پوست نفوذ کرده و لایه‌های عمیق آن را به خوبی آبرسانی می‌نماید.

هرگز فراموش نکنید که پس از مصرف سرم پوست حتماً از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا این کرم باعث باقی ماندن ذرات سرم در عمق پوست شده و قدرت اثربخشی آن را چند برابر می‌نماید.

سرم پوست ترمیم کننده

پوست بدن و صورت انسان همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارد. موارد مختلفی مانند افزایش سن، مصرف مواد غذایی ناسالم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی هوا، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و تغییرات آب و هوایی می‌توانند باعث ایجاد آسیب‌های فراوان برای پوست گردند.

خوشبختانه امروزه محصولات مراقبت از پوست فراوانی وجود دارند که می‌توانند به ما در ترمیم و بازسازی این آسیب‌ها کمک فراوانی نمایند و سرم پوست ترمیم کننده یکی از بهترین نوع آن هاست.

این سرم‌ها باعث تحریک پوست شده و عملکرد طبیعی آن را دوباره ایجاد می کند. در چنین شرایطی پوست شروع به بازسازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌نماید.

همان گونه که می‌دانید پوست بدن و صورت ما برای زیبایی و جوانی خویش نیاز به کلاژن و الاستین دارد و سرم پوست ترمیم کننده موجب تحریک رشد این دو ماده می‌گردد و صدمات و آسیب‌های وارده را به خوبی بازسازی می‌کند.

این سرم به اپیدرم پوست کمک می‌کند تا همواره رطوبت و چربی خود را در حد تعادل نگه دارد و به این صورت پوست دوباره شادابی و جوانی خود را به دست می‌آورد.

از جمله مهم‌ترین ترکیباتی که در این سرم وجود دارند عبارتند از جلبک دریایی، آب گل، چای سبز، سرامیدها، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا۳.

بهترین روش برای ترمیم پوست صورت در کمترین زمان چیست؟|کلینیک دکتر هنرور

سرم پوست لایه بردار

عوامل بسیار زیادی هستند که باعث ایجاد لایه‌های متعدد بر روی پوست می‌گردند؛ اگر این لایه‌ها از بین نروند پوست به مرور زمان زیبایی و درخشندگی خود را از دست می‌دهد.

این روزها بسیاری از افراد برای لایه برداری پوست خود از انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنند که یکی از بهترین نوع آن‌ها سرم پوست لایه بردار است. با بهره گیری از سرم لایه بردار می‌توان تمامی لایه‌های مرده پوست را از بین برد و جوانی و زیبایی را به آن بازگرداند.

ترکیبات اصلی به کار رفته در سرم پوست لایه بردار شامل اسید لاکتیک، رتیونول، آنزیم‌های به دست آمده از عصاره‌ گیاهان و میوه‌ها و همچنین اسید سیتریک است.

سرم پوست مخصوص شب

تحقیقات و بررسی‌های محققان نشان دهنده آن است که پوست بدن در هنگام خواب و استراحت جسم، به ترمیم و بازسازی خود مشغول است. بنابراین می‌توان با محصولات مراقبت از پوست که مخصوص شب طراحی می‌شوند این پروسه را تسریع نمود و به سلول‌های پوست کمک کرد تا با قدرت و توان بیشتری به بازسازی بپردازند.

یکی از بهترین نوع این محصولات سرم پوست مخصوص شب است. ترکیبات به کار رفته در این سرم باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست می‌گردد. همچنین ویتامین‌های A و E موجود در این سرم باعث جوانسازی پوست می‌شوند. علاوه بر ویتامین‌های مورد نظر، از عصاره گیاه بابونه نیز در ترکیبات این سرم استفاده شده است.

همچنین وجود ماده‌ای به نام اسیدگلایکوئیک باعث لایه برداری بسیار نازکی از پوست می‌گردد و پس از گذشت مدتی مشاهده خواهید کرد که پوست شما شفافیت و زیبایی خود را به دست آورده است.

نتیجه گیری نهایی

پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن ماست که همواره نیاز به مراقبت و توجه فراوان دارد؛ در غیر این صورت زمان سپری می‌شود و به مرور بر روی آن چین و چروک، آکنه، جوش و لکه‌های تیره‌ای به وجود می‌آیند که جوانی و شادابی پوست را از بین می‌برند.

بنابراین همواره باید برای مراقبت از پوست همت نمود و از یک روتین منظم و همیشگی برای سلامت آن پیروی کرد. این روزها می توان در بازار انواع محصولات مراقبت از پوست را مشاهده نمود که با فرمولاسیون کاملاً استاندارد تولید شده‌ و با انواع پوست‌ها سازگاری دارند و یکی از بهترین نوع آن‌ها سرم پوست است.

یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام استفاده از سرم پوست باید به آن توجه کنید این است که تنها در صورت استفاده مداوم و منظم از این محصول است که می‌توانید شاهد ایجاد تغییرات مثبت در پوست خود باشید؛ زیرا بسیاری از آسیب ها، چین و چروک ها، لکه‌های تیره و… به مرور زمان بر روی پوست ایجاد شده‌اند و مسلماً باید برای برطرف کردن آن‌ها باید زمان خاصی صرف شود.

تجربه…

هر چند وجود انواع آنتی اکسیدان‌ها در این سرم سبب می‌شود در طول مدت زمان کوتاهی از مصرف این محصول، شاهد علائم بهبودی در قسمت‌های مختلف پوست خود باشید، اما برای درمان و بازسازی کامل نیاز به صرف زمان طولانی‌تری وجود دارد.

تجربه نشان دهنده آن است که اگر به صورت مداوم و در طول روز دو بار از سرم پوست استفاده کنید، پس از گذشت ۶ الی ۱۲ هفته شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن خواهید بود. همچنین برای این که پوست شما در هنگام بازسازی با سرم پوست دوباره دچار آسیب نشود، حتماً از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید و به این صورت پوست خود را از اشعه‌های مضر نور خورشید در امان نگه دارید.

نکته پایانی این که شما می‌توانید از همین امروز شروع به استفاده از سرم پوست نمایید و پس از مدتی با مشاهده تغییرات چشمگیر پوست خود به این نتیجه برسید که استفاده از این محصول، ارزش امتحان کردن را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *