دانستنی های سلامت و زیبایی

سرم ویتامین سی چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

سرم ویتامین سی

سرم ویتامین سی

همان گونه که می‌دانید بدن ما انسان‌ها برای سلامتی و در امان ماندن از انواع بیماری ها، نیاز به مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف دارد. یکی از بهترین نوع این ویتامین‌ها که نقش بسیار مهمی در سلامتی پوست صورت انسان ایفا می‌کند ویتامین سی است. به طور کلی ویتامین سی یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است که می‌تواند پوست انسان را از آسیب‌هایی مانند اشعه‌های مضر نور خورشید و رادیکال‌های آزادی که در بدن وجود دارند محافظت کند. این ویتامین را می‌توان به شیوه‌های مختلف در دسترس پوست قرار داد که یکی از بهترین نوع این روش‌ها استفاده از سرم ویتامین سی است. با ما همراه باشید تا در مورد این سرم شگفت انگیز، مزایا، عوارض و بهترین روش استفاده از آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

9 خاصیت اثبات شده سرم ویتامین C برای پوست

سرم ویتامین سی چیست؟

به طور کلی سرم یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست است که به تازگی توسط برندهای معتبر جهان تولید شده و در اختیار افراد مختلف قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین تفاوت سرم با کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون‌ها در این است که ساختار اصلی سرم را مولکول‌های بسیار کوچکی تشکیل داده‌اند که به راحتی به عمق پوست نفوذ می نمایند و بسیاری از مواد مغذی و مفیدی که پوست برای جوانی و شادابی خویش به آن نیاز دارد را در دسترس پوست قرار دهند. سرم ویتامین سی نیز یکی از بهترین نمونه‌های این محصولات است. اصلی‌ترین ترکیب موجود در این سرم که در واقع ساختار اولیه آن را تشکیل می‌دهد ویتامین سی است.

یکی از اصلی‌ترین علل بروز چین و چروک در صورت انسان وجود رادیکال‌های آزاد است. این رادیکال‌ها در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید، مصرف غذاهای ناسالم و آلودگی هوا بر روی پوست به وجود می‌آیند. رادیکال‌های آزاد اصلی‌ترین عامل تخریب کلاژن و پروتئین و یکی از مهم‌ترین علل بروز چین و چروک بر روی پوست به شمار می‌روند. ویتامین سی موجود در این سرم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای درمان چین و چروک‌ها و بازگرداندن جوانی به پوست صورت است. با استفاده از سرم ویتامین سی می‌توان یک پوست صاف، درخشان و زیبا برای خود به ارمغان آورد.

بهترین زمان برای استفاده از سرم ویتامین سی

بررسی‌های نشان دهنده آن است که بهترین زمان برای استفاده از سرم مخصوص ویتامین سی در هنگام صبح و با شروع روز است؛ زیرا این سرم به عنوان یک محافظ قدرتمند عمل می‌کند و پوست را از آسیب رادیکال‌های آزاد، اشعه‌های مضر نور خورشید و آلودگی هوا در امان نگه می‌دارد. البته برخی از پزشکان نیز توصیه می‌کنند برای این که ترکیبات موجود در سرم ویتامین سی به بهترین شکل ممکن به ساختار پوست نفوذ کنند آن را در هنگام شب مصرف نمایید. تحقیقات نشان دهنده آن است که در هنگام خواب شب، پوست بدن انسان شروع به بازسازی بافت‌های آسیب دیده می‌نماید و اگر شما از محصولات مراقبت از پوست مانند سرم بی‌نظیر ویتامین سی استفاده نمایید، این روند با سرعت و قدرت بیشتری طی خواهد شد و شما پس از گذشت مدتی شاهد تغییرات شگفت‌انگیزی بر روی پوست خود خواهید بود. برای این که بهترین نتیجه را از این سرم قدرتمند کسب نمایید، حتماً در مورد زمان و دفعات مصرف آن، با پزشک خود مشورت کنید.

فواید کلی ویتامین ث برای پوست و مو | معرفی ویژه بهترین محصولات حاوی ویتامین ث | روژه

چگونه از سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرم بی‌نظیر ویتامین سی در ابتدا باید پوست صورت خود را با آب معمولی شستشو دهید. سپس سرم را بر روی دستان خود بریزید و توسط انگشتان خود آن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و صبر کنید تا تمامی مواد مفید و مغذی درون آن به عمق پوست شما نفوذ نمایند. فراموش نکنید که اگر با پوست خیس از این سرم استفاده کنید، احتمال به وجود آمدن التهاب بر روی آن بسیار زیاد است، بنابراین پوست خود را قبل از استفاده از سرم ویتامین سی به خوبی خشک کنید. همچنین اگر پوست صورت شما حساس است، پس از شستشو و قبل از استفاده از این سرم، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس سرم را به آرامی بر روی پوست خود قرار دهید. یکی از نکات بسیار مهمی که باید در هنگام مصرف این سرم به آن توجه کنید است که رمز و راز تاثیرگزاری آن استفاده منظم و همیشگی از آن است. مسلماً آسیب‌ها و مشکلات پوست ما، یک شبه به وجود نیامده‌اند که یک شبه نیز از بین بروند؛ آن‌ها به آرامی و در طول زمان بر روی پوست ما ایجاد شده اند، بنابراین برای بازگرداندن سلامتی برای پوست حتماً زمان را در نظر بگیرید و در هنگام استفاده از این سرم مداومت داشته باشید.

ویتامین C برای پوست | دکتر منصوره شریفی

چرا باید از سرم ویتامین سی استفاده کنیم؟

اگر شما نیز از آن دسته کسانی هستید که به زیبایی و جذابیت پوست خود اهمیت می‌دهید، پس تا کنون نام سرم ویتامین سی به گوش شما رسیده است. این سرم یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست است که به سبب ترکیبات بی‌نظیر ضد پیری خود در میان انسان‌ها شناخته شده است وروز به روز استفاده از آن در میان افراد مختلف رواج پیدا می‌کند. به طور کلی ویتامین سی یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است که می‌توان توسط آن اقدام به خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد پوست نمود و زیبایی و جوانی آن را حفظ کرد. همچنین این سرم عالی تولید آنزیم ملانین یا همان رنگدانه را در پوست مسدود نموده و به این صورت از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست جلوگیری به عمل می‌آورد.

همان گونه که مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان، به سلامتی بدن ما کمک کرده و رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد، مصرف محصولات موضعی مانند سرم ویتامین سی نیز همان عملکرد را برای پوست به همراه دارد و با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد از پوست در برابر بیماری‌های مختلف محافظت به عمل می‌آورد. یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد ویتامین سی وجود دارد این است که بسیار ناپایدار بوده و با قرار گرفتن در معرض اکسیژن، نور خورشید و آب به سرعت تجزیه می‌شود. بنابراین نمی‌توان از آن به تنهایی استفاده کرد؛ اما قرار دادن این ویتامین ارزشمند در ترکیب اصلی محصولات مراقبت از پوست مانند سرم ها، باعث تثبیت خواص آن شده و در نهایت تغییرات شگفت‌انگیزی برای پوست به وجود می‌آورد.

خواص سرم ویتامین سی

همان گونه که می‌دانید پوست بدن و به خصوص صورت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های جسم ماست که توسط آن با دنیای بیرون و انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم؛ پس زیبایی و جوانی آن می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی اعتماد به نفس ما داشته باشد. بنابراین باید همواره مراقبت از پوست را جزو یکی از اولویت‌های روزانه خویش قرار دهیم و با استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست، از آن در برابر آسیب‌ها و صدمات احتمالی محافظت نماییم. تجربه نشان دهنده آن است که یکی از بهترین نوع این محصولات سرم ویتامین سی است که مصرف مداوم و روزانه آن تاثیرات شگفت‌انگیزی بر روی زیبایی و جوانی پوست بر جای می‌گذرد. با ما همراه باشید تا به برخی از مهم‌ترین خواص موجود در این سرم ارزشمند اشاره کنیم.

استفاده از سرم ویتامین سی و چگونگی ساخت سرم ویتامین سی خانگی | الارو

سرم ویتامین سی باعث کلاژن ‌سازی می‌شود

سرم ویتامین سی دارای خاصیت اسیدی است و زمانی که آن را به صورت موضعی بر روی پوست خود استفاده می‌کنید، روند تولید کلاژن و الاستین افزایش پیدا می‌کند. این دو ماده در واقع فیبرهای پروتئینی کاملاً طبیعی در پوست هستند که پوست را سفت و محکم نگه می‌دارند. اما گاهی اوقات با افزایش سن، مصرف غذاهای ناسالم و قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید، میزان تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می‌کند؛ سطوح پایین کلاژن در پوست به آرامی باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک در اطراف چشم و سایر قسمت‌های صورت می‌گردد. خوشبختانه می‌توان با مصرف محصولات مراقبت از پوست نظیر سرم ویتامین سی دوباره فرایند کلاژن ‌سازی را راه اندازی نمود.

سرم ویتامین سی مانع از تجمع رنگدانه‌ها می‌شود

در پوست بدن ما ماده‌ای به نام ملانین وجود دارد که اگر تولید آن بیش از حد افزایش پیدا کند، شاهد بروز لکه‌های تیره و قهوه‌ای بر روی پوست خود خواهیم بود. عواملی مانند قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و افزایش سن موجب می‌شود که قسمت‌های خاصی از پوست بیش از حد لازم ملانین تولید ‌نمایند و این امر موجب بروز آکنه و لکه‌های کوچک و بزرگ تیره بر روی پوست می‌گردد. تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان نشان دهنده آن است که اگر از محصولاتی که حاوی ویتامین سی هستند به وفور استفاده کنید، تولید ملانین و تجمع رنگدانه‌ها در پوست کاهش پیدا می‌کند. یکی از بهترین نوع این محصولات سرم ویتامین سی است، زیرا مولکول‌های بسیار ریز موجود در این سرم به عمق پوست نفوذ می‌نمایند. در چنین شرایطی تولید ملانین روز به روز کاهش پیدا می‌کند و ما شاهد ایجاد پوستی صاف و یکدست در چهره خود خواهیم بود. این سرم با کاهش و محو رنگدانه ها، کدری و تیرگی پوست را کاهش می‌دهد و در نهایت موجب روشنایی و شفافیت آن می‌شود.

چرا باید از سرم ویتامین C برای زیبایی صورت استفاده کنیم ؟ | مجله سلامت و مراقبت از پوست گارنی مارکت

سرم ویتامین سی و محافظت پوست از اشعه‌های مضر نور خورشید

یکی از اصلی‌ترین عواملی که تاثیرات مخربی بر روی پوست انسان بر جای می‌گذارد اشعه‌های مضر نور خورشید است. در واقع این اشعه‌ها باعث ایجاد بیش از پیش رادیکال‌های آزاد و به وجود آمدن عوارض و مشکلات فراوان برای پوست می‌گردد. آنتی اکسیدان‌های موجود در سرم ویتامین سی باعث خنثی‌سازی اثرات این رادیکال‌ها می‌گردد و در نهایت بسیاری از بیماری‌های پوست را درمان می‌کند. همچنین اگر پوست شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار آفتاب سوختگی شده است، می‌توان با این سرم بی‌نظیر سلول‌های آسیب دیده را ترمیم نمود و یا آن‌ها را با سلول‌های جوان و سالم جایگزین کرد.

سرم ویتامین سی یک آبرسان قوی است

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که یکی از مهم‌ترین علل بروز چین و چروک و خطوط ریز در پوست صورت، خشکی آن است. به همین سبب است که همواره پزشکان و متخصصان پوست توصیه می‌کنند برای در امان ماندن از خشکی پوست، حتماً از یک آبرسان و مرطوب کننده قوی استفاده کنید. با وجود این که این روزها انواع کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان در بازار وجود دارند، اما بسیاری از آن‌ها توانایی نفوذ در لایه‌های داخلی و عمیق پوست را ندارند، در نتیجه استفاده از آن‌ها تاثیر چندان زیادی در از بین بردن خشکی پوست به همراه ندارد. سرم ویتامین سی به سبب دارا بودن مولکول‌های ریز و کوچک و همچنین خواص آبرسانی فوق العاده به راحتی به عمق پوست نفوذ کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می‌نماید. یکی از ترکیبات موثر موجود در این سرم منیزیم آکوربیل فسفات است که به نوعی یک آبرسان قدرتمند بوده و موجب حفظ رطوبت پوست می‌گردد.

5 تاثیر ویتامین سی بر پوست که همه باید بدانند

سرم ویتامین سی ضد پیری است

سرم پوست حاوی ویتامین سی به مرور زمان سلول‌های مرده را از روی پوست حذف می‌کند و به این صورت روشنی و نرمی فراوانی برای پوست به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از آن به عنوان یکی از بهترین محصولات ضد پیری استفاده می‌نمایند. به طور کلی سرم ویتامین سی بسیار تلخ است و زمانی که بر روی پوست قرار می‌گیرد به سرعت جذب آن شده و باعث تولید کلاژن و الاستین می‌گردد. این دو ماده به عنوان اصلی‌ترین ترکیبات ضد پیری پوست به شمار می‌روند. کلاژن و الاستین هر دو از نوع فیبرهای پروتئینی پوست هستند. فیبرهای کلاژن با ایجاد چاقی برای پوست، از افتادگی آن جلوگیری به عمل می‌آورد و فیبرهای الاستین باعث افزایش انعطاف‌پذیری و در نهایت لیفت پوست می‌شوند.

سرم ویتامین سی حلقه‌های دور چشم را کاهش می‌دهد

معمولاً بسیاری از پزشکان پیشنهاد می‌کنند از سرم‌های حاوی ویتامین سی برای اطراف چشم خود استفاده نکنید، زیرا پوست این قسمت از صورت بسیار نازک است و این سرم دارای خاصیت لایه برداری است و ممکن است باعث ایجاد التهاب و قرمزی در آن شود. اما خوشبختانه در بازار می‌توان انواع سرم ویتامین سی مخصوص دور چشم را مشاهده و خریداری کرد. فرمولاسیون این سرم‌ها بر مبنای ویژگی‌های پوست اطراف چشم نوشته شده اند. استفاده از این نوع سرم سبب می‌شود پوست اطراف چشم به مرور زمان پر شود. همچنین آبرسانی قوی این سرم باعث تامین رطوبت مورد نیاز اطراف چشم شده و چین و چروک‌های موجود بر روی آن را از بین می‌برد. این نوع سرم در کاهش قرمزی و سیاهی دور چشم نیز موثر است و در صورت تداوم استفاده، آن را روشن و زیبا می‌نماید.

عوارض مصرف سرم ویتامین سی

با وجود این که استفاده از سرم ویتامین سی برای پوست انسان فواید بسیار زیادی به همراه دارد، اما برای برخی از افراد ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. هر چند تاکنون عارضه خاصی در استفاده از این سرم برای پوست انسان مطرح نشده است، اما برای کسانی که به ویتامین سی حساسیت دارند، ممکن است عوارض جانبی بسیار جزئی به همراه داشته باشد.

اصلی‌ترین عوارض این سرم که ممکن است برخی از افراد به آن حساسیت نشان دهنده عبارتند از:

  • قرمزی پوست
  • سوزش پوست
  • خارش
  • احساس سوزن سوزن شدن پوست در هنگام استفاده از سرم
  • تورم
  • کهیر

البته موضوع سوزن سوزن شدن در هنگام استفاده از این سرم کاملاً طبیعی است، اما این احساس نباید برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند. پزشکان و متخصصان پوست می‌گویند اگر پس از مصرف این سرم علائم بالا را مشاهده کردید پوست صورت خود را بشویید و برای استفاده مجدد از آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید. هر چند این عوارض بسیار اندک است و سلامتی پوست را تهدید نمی‌کند، اما برای برخورداری از تمامی اثرات ارزشمند این سرم باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

نتیجه گیری نهایی در مورد سرم ویتامین سی

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که موجب جوانی و شادابی چهره ما می‌شود، شفافیت و صاف بودن پوست است. سرم ویتامین سی یکی از محصولات فوق العاده و شگفت‌انگیز برای پوست صورت است که نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. هرگز فراموش نکنید که قبل از توجه به زیبایی پوست خود، باید به سلامتی آن توجه کنید. پوست بدن و به خصوص صورت ما بسیار حساس است و عوامل مخرب مانند مصرف غذاهای ناسالم، استرس، اضطراب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از لوازم آرایشی نا مرغوب می‌تواند سلامتی آن را به خطر اندازد. بنابراین قبل از هر چیز باید شناخت خوبی نسبت به پوست و نیازهای آن پیدا کرد و سپس با استفاده از محصولات مراقبت از پوست، اقدام به برطرف کردن این نیازها نمود.

بدون شک سرم مخصوص ویتامین سی یکی از عالی‌ترین محصولات مراقبت از پوستی است که تاکنون به بازار آمده است. با استفاده از این محصول شما می‌توانید بافت‌های آسیب دیده پوست خود را ترمیم کرده و رطوبت مورد نیاز آن ار به خوبی تامین نمایید. پس از استفاده از این سرم به مرور زمان خواهید دید که پوست شما درخشندگی و شفافیت خود را به دست آورده است. در ترکیبات این سرم مواد مغذی فراوانی وجود دارد که چین و چروک، لکه‌های تیره موجود بر روی پوست، آکنه و جوش را از بین می‌برد و زیبایی و جذابیت آن را چندین و چند برابر می‌نماید.

بنابراین سعی کنید در روتین مراقبت از پوست که برای خود در نظر گرفته اید، حتماً استفاده از سرم ویتامین سی را بگنجانید و تحت هر شرایطی و حتی در شلوغی‌ها و روزمرگی‌های خویش، استفاده از این سرم را فراموش نکنید. اگر در این زمینه مداوم و نظم داشته باشید، پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن بر روی پوست خود خواهید بود. با این سرم جوانی و شادابی از دست رفته پوست به آرامی به آن باز می‌گردد و شما دوباره احساس اعتماد به نفس و زیبایی چهره خود را به دست می‌آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *