دانستنی های سلامت و زیبایی

سرم پوست چیست و چه فایده ای دارد؟

سرم پوستی

سرم پوست چیست؟

سرم های پوست محصولات سبک وزنی هستند که حاوی غلظت بالایی از مواد مغذی هستند که برای سلامت پوست مفید هستند. این محصولات به سرعت جذب پوست می شوند و بهترین گزینه برای مراقبت از پوست پس از پاکسازی پوست محسوب می شوند.

انواع مختلفی از سرم های پوست وجود دارد که هر کدام هدف و ترکیب خاص خود را دارند. برخی از سرم ها به روشن شدن پوست یا کاهش لکه ها کمک می کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی افزایش هیدراتاسیون یا مبارزه با علائم پیری تمرکز می کنند.

سرم پوست صورت

سرم پوست برای چه کسانی مفید است؟

به طور کلی همه کسانی که می خواهند از پوست خود مراقبت کنند باید از سرم پوست استفاده کنند. بسیاری از افراد از سرم پوست به عنوان جایگزینی برای کرم های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می کنند. اما باید توجه داشت که این محصول نمی تواند تمام نیازهای یک پوست خشک را برطرف کند. علاوه بر این، کسانی که پوست خشک دارند می توانند از سرم پوست در کنار سایر نرم کننده های کرمی برای جلوگیری از چین و چروک و پیری استفاده کنند.

علاوه بر این، برخی از سرم های پوست می توانند چربی پوست را کنترل کرده و به تعادل سطح چربی کمک کنند. نکته دیگری که در مورد سرم ها باید به آن توجه داشت استفاده منظم از این محصولات است. سرم های خوب حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که به تقویت و بازسازی پوست کمک می کند.

مزایای استفاده از سرم پوست چیست؟

هرگونه آسیب به لایه بیرونی پوست از جمله لکه های قهوه ای، چین و چروک، آفتاب سوختگی و. با سرم هایی که خاصیت بازسازی پوست را دارند می توان آن را جبران و از بین برد. لازم به ذکر است که سرم پوست روند ترمیم و بازسازی را تسریع می کند، اما هر چه این مشکلات بیشتر ایجاد شود مدت زمان بیشتری برای رفع آنها نیاز است. متخصصان پوست اغلب می گویند که استفاده مداوم از سرم پوست به مدت 6 تا 12 ماه می تواند تمام آسیب های پوستی را از بین ببرد.

سرم پوست

چه نوع سرم صورت تهیه و استفاده کنیم؟

سرم ها در انواع مختلفی تولید می شوند و اکثر آنها حاوی آنتی اکسیدان بوده و خاصیت آبرسانی دارند. برخی از مواد مغذی با غلظت بالا در سرم صورت وجود دارند، بنابراین قبل از استفاده از سرم باید مطمئن شوید که به آن ماده حساسیت ندارید. سرم ها قدرت نفوذ بالایی دارند، بنابراین اگر به آن ها حساس باشید می توانند مشکلات پوستی شدیدتری ایجاد کنند.

اگر پوست حساسی دارید حتما از سرم های مخصوص پوست های حساس استفاده کنید. قبل از استفاده، حتی سرم های مخصوص را روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید.

اگر به سرم ها و مواد تشکیل دهنده آن حساسیت ندارید، استفاده از آن باعث روشن شدن پوست، آبرسانی به پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و نرمی و لطافت پوست می شود.

چگونه از سرم صورت استفاده کنیم؟

افراد دارای انواع مختلفی از پوست هستند، اما به طور متوسط ​​باید به مدت 7 هفته از سرم استفاده کنید تا نتیجه را ببینید. بسته به نوع پوست و وضعیت پوست شما قبل از استفاده از این محصول، دیدن نتایج ممکن است زودتر اتفاق بیفتد. مثلا در عرض چند روز خواهید دید که پوستتان خشک شده و رطوبت و لطافت بیشتری دارد.

معمولاً باید دو بار در روز از سرم صورت در تمام صورت و گردن خود استفاده کنید. از سرم صورت یک بار صبح که از خواب بیدار می شوید و یک بار در شب استفاده کنید. اگر می خواهید بیشترین بهره را از سرم خود ببرید، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

انواع سرم پوست

چه نوع سرمی استفاده کنم؟

سرم های ضد پیری پوست

هدف از تولید این سرم ها کاهش روند پیری پوست است. این سرم ها حاوی مواد موثر ضد پیری هستند که با چین و چروک و خطوط ناشی از افزایش سن مبارزه می کنند.سرم های ضد چروک می توانند به راحتی پوست را مرطوب کرده و از خشکی و چین و چروک پوست جلوگیری کنند. این سرم ها حاوی مقادیر زیادی رتینول هستند که به بافت پوست نفوذ کرده و چین و چروک ها را باز می کند. آنها همچنین بر افزایش چرخه سلولی، کمک به ترمیم و بازسازی سلول ها تمرکز می کنند.

این سرم با چه نوع پوستی باید استفاده شود؟

سرم های ضد پیری برای انواع پوست مفید هستند. این سرم فقط برای افراد مسن نیست و می توانید از حدود 20 سالگی شروع به استفاده از آن کنید.

مواد تشکیل دهنده این سرم ها معمولا رتینول، کافئین، چای سبز و اسید هیالورونیک است.

رتینول (مشتق شده از ویتامین A) ماده ای است که معمولاً به دلیل اثرات ضد پیری آن در نظر گرفته می شود. به چرخه سلولی کمک می کند، تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد، از تولید کلاژن جلوگیری می کند، سفت و هیدراته می کند یا آب را در پوست انباشته می کند.

در بسیاری از موارد، پزشکان توصیه می کنند که در طول روز از سرم های ضد پیری استفاده نکنید. این به این دلیل است که رتینول در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد و می تواند منجر به عوارض پوستی شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از سرم های ضد پیری مبتنی بر رتینول در شب این است که این زمان مناسبی برای بازیابی و ترمیم بدن در طول خواب است

توجه: اگر پوست خشکی دارید و می خواهید از سرم های حاوی رتینوئید استفاده کنید، توصیه می شود ابتدا از دوزهای پایین مانند 25 درصد استفاده کنید. هنگامی که مطمئن شدید که پوست شما این مقدار رتینوئید را تحمل می کند، می توانید به دنبال دوزهای بالاتر باشید.
این سرم سبک از پوست در برابر اولین علائم پیری محافظت می کند. بدون مواد مضر مانند پارابن، سولفات و فتالات.

سرم های آنتی اکسیدانی

هدف اصلی این سرم ها محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است. پوست بدن روزانه در معرض این آسیب ها قرار می گیرد و باید با یک محصول محافظ از آن محافظت کنید. علاوه بر این، سرم های آنتی اکسیدانی پوست می توانند میزان چین و چروک و علائم پیری پوست را کاهش دهند. این سرم ها همچنین خواص زیادی برای درمان و ترمیم آسیب های پوستی دارند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های بدن آسیب برسانند و مشکلاتی مانند پیری زودرس ایجاد کنند.

این سرم با چه نوع پوستی باید استفاده شود؟

از آنجایی که همه ما روزانه در معرض رادیکال های آزاد هستیم، این سرم برای انواع پوست مناسب و ضروری است. فقط قبل از خرید این سرم ها مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید که محرکی ندارند. اگر پوست حساسی دارید باید مراقب ترکیبات موجود در لوازم آرایشی باشید. انواع عطرها، رنگ ها، سولفات ها و در برخی موارد عصاره مرکبات و نعناع می توانند پوست های حساس و خشک را تحریک کنند.

ترکیبات این سرم ها ویتامین A، ویتامین C و E، ملاتونین، نیاسینامید و …

نکته: از سرم های حاوی ویتامین C در صبح و زیر ضد آفتاب استفاده کنید. به این ترتیب محافظت چندگانه ای برای پوست صورت در برابر آفتاب ایجاد می کنید.

منابع آب

همانطور که از نام آن پیداست، سرم های آبرسان برای تامین رطوبت لازم پوست ساخته می شوند. این سرم ها رطوبت اضافی را به لایه های عمیق تر پوست می دهند و می توانند مکملی عالی برای مرطوب کننده های شبانه باشند.

این سرم‌های صورت به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کنند تا یک لایه بیشتر را آبرسانی کنند. مرطوب کننده شما باید بعد از سرم استفاده شود، زیرا به قفل شدن مواد مفید موجود در آن کمک می‌کند.

برای افزایش رطوبت در پوست خشک، بدنبال موادی مانند روغن آرگان، گلیسیرین، اسید هیالورونیک، آلوئه ورا، روغن گل محمدی، سرامید، گلاب، جوجوبا و ویتامین E باشید.

این سرم با چه نوع پوستی باید استفاده شود؟

کسانی که پوست خشک دارند بهترین گزینه برای استفاده از سرم های آبرسان هستند. البته افرادی که پوست چرب دارند، حتی آنهایی که مستعد آکنه هستند، می توانند از سرم های آبرسان موضعی برای آبرسانی به پوست در نواحی خشک استفاده کنند. مایع مرطوب کننده، شیر مرطوب کننده بدون چربی، با کره شی و روغن هسته زردآلو، پوست را ترمیم و تغذیه می کند. هم افراد جوان و هم افراد مسن می توانند از سرم های آبرسان استفاده کنند.مواد تشکیل دهنده سرم های آبرسان معمولاً شامل اسید هیالورونیک، پپتیدها و لومینسانس است.

نکته: هر زمان که از سرم های مرطوب کننده استفاده می کنید برای پوست مفید است. برای استفاده از سرم ها منتظر افزایش سن و ظهور اولین علائم پیری پوست نباشید. مایع مرطوب کننده، شیر مرطوب کننده بدون چربی، با کره شی و روغن هسته زردآلو، پوست را ترمیم و تغذیه می کند.

سرم های اصلاح کننده رنگ پوست

این سرم ها فواید زیادی برای پوست دارند که از جمله آنها می توان به رفع مشکلاتی مانند هایپرپیگمانتاسیون، باز شدن منافذ پوست و چین و چروک اشاره کرد.سرم های روشن کننده با صاف کردن صورت، محو شدن لکه های آفتاب یا پیری، متعادل کردن رنگ پوست و کاهش هیپرپیگمانتاسیون عمل می کنند. این سرم ها باعث درخشش و درخشش طبیعی پوست شما می شوند.

این سرم با چه نوع پوستی باید استفاده شود؟

کسانی که می خواهند پوستی صاف داشته باشند و با مشکلاتی مانند قرمزی، تغییر رنگ و . می توانید از این سرم ها استفاده کنید. این سرم ها باعث بازسازی و لایه برداری پوست می شوند و بهترین محصول آرایشی برای کسانی است که می خواهند پوستی صاف با منافذ کوچک داشته باشند.

سرم های ضد جوش

سرم های ضد آکنه راهی بسیار موثر برای خلاص شدن از شر جوش و آکنه های پوستی هستند. این سرم ها از مولکول‌های کوچکی تشکیل شده‌اند که به راحتی در پوست نفوذ کرده و مواد فعال قدرتمندی را وارد آن می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با از بین بردن تجمع سلول‌های مرده پوست، باعث از بین رفتن جای زخم‌های آکنه شوند.

سرم‌های ضد آکنه پوست را سفت می‌کنند، منافذ پوست را کوچک می‌کنند، چربی اضافی را جذب می‌کنند و هرگونه قرمزی یا تحریک را به حداقل می‌رسانند.

از ترکیبات مفید این محصولات می‌توان به سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA)، اسید گلیکولیک، اسید سیتریک، روی و عصاره‌های گیاهی مانند درخت چای، آویشن، خیار و چای سبز اشاره کرد.

سرم های لایه بردار پوست صورت

لایه برداری صورت جایگاه ویژه ای در برنامه مراقبت از پوست ما دارد، زیرا از بسیاری جهات برای پوست مفید است. یک سرم لایه بردار برای صاف و نرم کردن پوست، کاهش خطوط و چین و چروک، اصلاح رنگ و هایپرپیگمانتاسیون ناشی از پیری طبیعی و نور خورشید عمل می کند.

سرم های لایه بردار روشی آسان برای اطمینان از عملکرد طبیعی و بهینه پوست شما هستند. آنها همچنین در پاکسازی منافذ و جلوگیری از آکنه موثر هستند.

مواد اصلی در سرم‌های لایه بردار صورت شامل اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک، رتینول، آنزیم‌های عصاره‌های گیاهی یا میوه‌ای و اسید سیتریک هستند.

خواص سرم های پوست

آنها به سرعت جذب پوست می شوند. سرم ها سبک تر از مرطوب کننده ها و سایر محصولات مراقبت از پوست هستند. ویسکوزیته کمتر باعث می شود سرم راحت تر جذب پوست شما شود. این باعث می شود سرم صورت اولین قدم ایده آل در فرآیند لایه برداری باشد.
پوست های حساس را تسکین می دهد. به گفته متخصصان پوست، سرم ها به دلیل کمبود چربی و بافت سبک، اغلب برای افرادی که پوست مستعد آکنه یا چرب دارند، بهتر است.
بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک. برخی از سرم های صورت حاوی موادی مانند رتینول هستند که ممکن است به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.
از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های آینده محافظت می کند. سرم های حاوی موادی مانند ویتامین C، ویتامین E، اسید فرولیک، چای سبز، رسوراترول و آستاگزانتین به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) و آلودگی که می تواند منجر به پیری زودرس پوست و چین و چروک شود، کمک می کند. او انجام می دهد.
نتایج آنها قابل مشاهده است. غلظت بالاتر مواد فعال در سرم ممکن است نتایج قابل مشاهده تری را در مقایسه با سایر انواع محصولات پوستی ارائه دهد.
احساس سبکی روی پوست شما ایجاد می کنند. از آنجایی که سرم ها به سرعت جذب پوست شما می شوند، باعث ایجاد چربی سنگین یا چربی روی صورت نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *