دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست با روغن نارگیل

مراقبت از پوست با روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

در اینجا به برخی از خواص روغن نارگیل برای پوست اشاره می کنیم.

مثل بالم لب عمل میکند

ترک‌های روی لب‌ها باعث ناراحتی شما می‌شود. استفاده از ژل های شیمیایی لب در طولانی مدت مضر و سمی است. تولیدکنندگان برخی از انواع ژل ها ادعا می کنند که محصول آنها خوراکی و بی ضرر است، اما احتمالاً به دلیل شیمیایی بودن آنها تمایلی به خوردن آنها ندارید.

روغن نارگیل نیز جایگزین خوبی است و خیلی سریع عمل می کند. علاوه بر این، اگر بلعیده شود، نه تنها مضر نیست، بلکه مفید است.

پوست شما را نرم و لطیف می کند

روغن نارگیل یک نرم کننده قوی و خوب پوست است. این روغن به حفظ پوست از خشکی و زبری کمک می کند. طبق تحقیقات، روغن نارگیل به طور موثر علائم اگزما و خشکی پوست را بهبود می بخشد.

 

برای آبرسانی و خشکی پوست، کمی از این روغن را روی کف دست ها بریزید و دست ها را یکی دو بار به هم بمالید، سپس آن را روی صورت، دست ها یا هر قسمتی از پوست که می خواهید مرطوب کنید بمالید.

خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای زیبایی پوست و مو

پاهای شما ممکن است به دلیل سرمای شدید یا ایستادن طولانی مدت خشک و ترک خورده باشد. روغن نارگیل برای خشکی و ترک پاها نیز مفید است. البته ترک های پا را از بین نمی برد، اما اگر روغن نارگیل را روی نواحی آسیب دیده بمالید، بعد از چند روز پوست این نواحی نرم تر می شود.

می توانید از این روغن برای لایه برداری نیز استفاده کنید. برای این کار از روغن نارگیل با دانه هایی مانند نمک و شکر استفاده کنید. با این لایه برداری می توانید لایه های مرده و سایر موادی که منافذ را می بندند را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرید. ترکیب روغن نارگیل با دانه های نمک، شکر و ذرات مشابه، رنگ پوست شما را یکدست می کند و اندازه منافذ آن را کاهش می دهد. در نتیجه پوست شما نرم تر می شود.

 

آرایش پاک کن

همچنین می توانید از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید. البته این استفاده چندان رایج نیست، اما زنان در برخی از نقاط جهان برای جلوگیری از عوارض جانبی مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های آرایش و مواد شیمیایی برای پاکسازی (مخصوصاً برای نواحی حساس یا ظریف) به آن روی آورده اند.

۱۰ کاربرد جالب روغن نارگیل برای زیبایی

شاید به این محتوا علاقه مند باشید:

 

ماسک های خانگی، انواع و اقسام و کاربرد ها

ناراحتی های پوستی را برطرف می کند

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، روغن نارگیل حاوی ویتامین E است و سلامت پوست را افزایش می دهد. گفته می شود روغن نارگیل به درمان پوست دارای آکنه، پسوریازیس و اگزما کمک می کند.

در واقع، پروتئین های موجود در روغن نارگیل باعث جایگزینی سریع سلول های مرده یا بیمار پوست با سلول های جدید و سالم می شوند. بنابراین روغن نارگیل علاوه بر مبارزه با باکتری ها، در ترمیم آسیب ها و علائم آشکار اختلالات پوستی نیز نقش موثری دارد. بنابراین، با استفاده از روغن نارگیل، با یک تیر دو نشان بزنید.

ضد چروک و ضد پیری پوست

از گذشته تا به امروز، روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد پیری و جوان کننده آن برای افراد محبوب بوده است. تاثیر آن بر چین و چروک های پوست بر هیچکس پوشیده نیست. البته، اگر پوست مستعد آکنه دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چند بار روغن نارگیل را مصرف کنید و چه زمانی می توانید آن را روی پوست خود بگذارید.

ماسک ضد چروک دور لب با روغن نارگیل - آرایشگاه سه رخ

نوبت شماست

اکنون که با خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو آشنا شدید، تجربیات خود را در قسمت «نظرات» با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. آیا روغن نارگیل را به دیگران توصیه می کنید؟ آیا خواص دیگری از روغن نارگیل را می شناسید که در این متن به آنها اشاره نشده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *