دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست به روش کره ای ها چگونه است؟

مراقبت از پوست به روش کره ای ها

مراقبت از پوست به روش کره ای ها به چه صورت هست؟ آیا مراقبت از پوست به روش کره ای ها را بلد هستید؟ در این مقاله از اسکین بازار درباره آن صحبت میکنیم پس همراه ما باشید.

اگر به چهره زنان کره ای دقت کرده باشید می بیند که اکثر آنها پوست سالم و کاملا روشنی دارند. هیچ‌گونه چین و چروک، لکه و زائده بر روی پوست این افراد مشاهده نشده و به همین خاطر بسیاری از افراد آرزوی داشتن چنین پوستی را دارند اما راز زیبایی پوست این زنان چیست؟

مراقبت از پوست به روش کره ای ها

مراقبت از پوست به روش کره ای ها

تمامی بانوان دوست دارند که زیبایی بدون نقص و عالی داشته باشند، یکی از مواردی که باعث افزایش جذابیت چهره می شود داشتن پوست سالم و براق است. افرادی که چهره و پوست زیبا و سالم‌تری داشته باشند اعتماد به نفس بالاتری داشته در نتیجه زندگی پر شور و نشاطی را تجربه خواهند کرد. مراقبت از پوست به روش کره ای ها امری ساده بوده که ما در این مبحث به موارد مهم آن اشاره خواهیم کرد.

ماساژ دادن صورت یکی از مواردی است که شما حتما باید به آن توجه کنید. با ماساژ دادن پوست از ایجاد چین و چروک‌های سطحی کاسته شده و گردش خون به خوبی در بافت پوست انجام می‌گیرد. به جز ماساژ دادن شما باید همواره صورت خود را از آلودگی ها پاک کنید. یکی از رازهای مراقبت از پوست به روش کره ای ها شستشوی مضاعف صورت می‌باشد که حتما باید به آن توجه کنید. روش های دیگری که توسط کره ای ها برای سلامت پوست استفاده می‌شود شامل نگهداری از یک حوله خیس در کنار تخت می باشد. این کار باعث رطوبت رسانی به پوست می‌شود علاوه بر آن شما می توانید از بخور گرم و سرد نیز استفاده کنید.

 

روتین روزانه جهت مراقبت از پوست به روش کره ای ها

مهم‌ترین اصلی که شما باید جهت زیبایی و مراقبت از پوست انجام دهید شستشوی مکرر صورت با آب می باشد. افرادی که بیشتر از سایرین دست و صورت خود را می شویند همیشه پوست سالم‌تری داشته که در زیبایی چهره این افراد نیز بسیار موثر می باشد. به جز شستشوی پوست شما می توانید از تونرهای پاک کننده نیز بهره ببرید.

اسنس یکی از محصولاتی است که برای داشتن پوستی سالم می‌توانید از آن بهره ببرید. اسنس‌ها از ترکیب تونر و سرم پوست ساخته می شوند که گزینه عالی جهت آب رسانی به پوست و همچنین جوان سازی آن می‌باشند.

برای مراقبت از پوست به روش کره ای ها می‌توانید از آمپول و سرم های پوست نیز بهره ببرید. امروزه نمونه‌های مختلفی از انواع سرم  تقویتی پوست در بازار وجود داشته که در ترمیم پوست، برطرف کردن مشکلات پوستی، ویتامین رسانی به پوست و مواردی از این قبیل نقش مهمی را ایفا می کنند. سرم های پوست با غلظت‌های مختلفی تولید می‌شوند که اغلب دارای ویتامین‌هایی گروه C, K و E می باشند. سرم هایی که از عصاره طبیعی ساخته شده باشند بهترین انتخاب برای رفع مشکلات پوستی هستند.

استفاده از کرم و مرطوب کننده‌ها در طول روز

اگر می‌خواهید مراقبت از پوست به روش کره ای ها را به شکل صحیح انجام دهید می بایست از کرم های مخصوص دور چشم استفاده کنید. یکی از دلایلی که باعث چروک افتادن دور چشم می‌شود کمبود کلاژن و غدد چربی در این بخش می باشد که برای جلوگیری از این مشکل باید از کرم‌های مخصوص استفاده کرده تا علاوه بر تقویت کلاژن، پوست زیر چشم خاصیت ارتجاعی داشته باشد.

کرم‌های مرطوب کننده نیز گزینه مناسبی برای مشکلات پوستی هستند. امروزه اغلب بانوان از انواع مرطوب کنندگان برای پوست خود استفاده کرده که می بایست لایه نازکی از آن بر روی پوست قرار گیرد. استفاده از کرم ضد آفتاب نیز کمک زیادی به شما کرده تا مراقبت از پوست به روش کره ای ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اگر از افرادی هستید که مدام در معرض تابش اشعه های خورشیدی قرار می‌گیرید برای جلوگیری از چین و چروک و سیاه شدن پوست حتما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

برخی از افراد تصور می کنند که کرم های ضد آفتاب تنها برای روزهای آفتابی می‌باشد در صورتی که اینطور نیست بلکه شما می توانید در روزهای غیر آفتابی نیز از این نوع کرم ها بهره ببرید. مورد مهمی که در بخش خرید کرم‌ها باید به آن توجه شود، انتخاب محصول مناسب با پوست شما می باشد.

روتین شبانه جهت مراقبت از پوست به روش کره ای ها

شاید تصور کنید که کره ای ها تنها در طول روز به پوست خود اهمیت می‌دهند در صورتی که اینطور نیست بلکه این افراد مراقبت‌های ویژه ای برای پوست در طول شب دارند. یکی از موارد بسیار مهم که در بخش زیبایی پوست باید به آن توجه کنید پاک کردن آرایش قبل از خواب می باشد. افرادی که با پوست مرطوب می خوابند چین و چروک های کمتری در مقایسه با سایر افراد دارند.

جهت پاک کردن آرایش می توانید از انواع پاک کننده ها استفاده کنید. پاک کننده های پوستی به دو دسته روغنی و آب تقسیم بندی می‌شوند. از موارد حائز اهمیت که برای مراقبت از پوست به روش کره ای ها باید به آن توجه شود استفاده از لایه بردارهای باکیفیت می‌باشد. لایه بردارها همانطور که از نام آن نیز مشخص است برای حذف لایه مرده پوستی مورد استفاده قرار گرفته و می توانند لکه های پوستی را برطرف نمایند. افرادی که در طول شب از لایه بردار استفاده می کنند پوست شفاف‌تری داشته و گردش خون در پوست نیز به خوبی انجام می گیرد.

نتیجه گیری

از موارد دیگری که برای داشتن پوستی عالی در طول شب باید به آن توجه نمایید استفاده از ماسک‌های ورقه ای است. کره ای ها اغلب از انواع ماسک‌های ورقه ای برای جلوگیری از پیری پوست و همچنین رساندن مواد مغذی به پوست استفاده می کنند. البته نکته قابل توجه این که استفاده از ماسک ورقه‌ای برای تمامی پوست‌ها مناسب نبوده به همین خاطر قبل از استفاده آن باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

استفاده از کرم‌های دور چشم برای جلوگیری از خشکی پوست در طول شب مفید بوده و بسیار مؤثر می‌باشد. علاوه بر این شما حتما باید از مرطوب کننده‌ها جهت درخشان تر شدن و جوان‌تر شدن پوست خود استفاده نمایید. نظر شما درباره اینجور مراقبت ها چیست؟ نظرات خود را باما از طریق کامنت ها درمیان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *