دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست در طب اسلامی

مراقبت از پوست در طب سنتی

مراقبت از پوست با طب سنتی اسلامی

پوست باید به اندازه کافی تمیز و شفاف باشد و منافذ باید به اندازه عادی باز باشند. در اینجا چند نکته ساده از طب اسلامی و سنتی برای داشتن “پوستی تمیز و شاداب” آورده شده است.

به گزارشاسکین بازار؛ منافذ باز پوست معمولاً در افرادی که پوست چرب دارند بیشتر دیده می شود، زیرا چربی تولید شده بیشتر از حد معمول است و فشار بیشتری به سطح پوست برای خارج شدن وارد می کند، بنابراین منافذ پوست باز و منبسط می شوند.

افرادی که پوست چرب دارند باید از پاک کننده ای استفاده کنند که بتواند چربی اضافی سطح پوست را پاک کند.

یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین این پاک کننده ها، اسپری گل رز است. گلاب منافذ پوست را می بندد و از افتادگی پوست جلوگیری می کند و همچنین از جوش زدن پوست جلوگیری می کند.

اسپری گلاب برای درمان منافذ باز پوست بسیار موثر است زیرا گلاب قابض است.

خواص گلاب برای پوست صورت - رفع لک صورت و داشتن پوست درخشان | دیجی‌کالا مگ

یکی از مهمترین عواملی که با شفافیت پوست همراه است، تولید خون سالم در بدن و سلامت کلی کبد از طریق تغذیه مناسب است. پاکسازی بدن از صفرای اضافی می تواند به جوانسازی پوست و همچنین کاهش زردی پوست کمک کند.

اجتناب از غذاهای پرادویه و تنقلات مثل مواد غذایی تند، سس، غذای سرخ شده، شکلات و فست فودهای چرب یکی از ساده ترین و عملی ترین راه های کنترل صفرا است.

 

نوشیدن آب انار و نیز عناب همچنین می تواند به تمیز کردن خون در بدن کمک کند.

 

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در خلاص شدن از چروک ها گفته میشود

 

با توجه به اینکه رگ هایی که پوست را تغذیه می کنند، ریز ترین رگ ها هستند، بنابراین زمانی که سطح “صفرای معلق” در بدن افزایش می یابد یا صفرا خشک می شود، می تواند باعث تیره شدن و خشکی صورت شود.

به منظور درمان این خشکی، خستگی و چین و چروک پوست روی صورت، صفرا در بدن باید به “صفرای ملایم” تبدیل شود؛ برای تولید این صفرای ظریف میتوانید به صورت موضعی،  سر و صورت خود را با روغن زیتون یا روغن سیاهدانه 10 دقیقه در روز ماساژ، و شما می توانید از “برس مو” برای پوست سر و ابرو برای افزایش شتاب گردش خون در سر استفاده کنید.

ماساژ با روغن زیتون چه مزایایی دارد؟ 6 فایده ماساژ با روغن زیتون

همچنین باید شیرینی های طبیعی مانند عسل، انگور،  استفاده کنید. مصرف سرکه انگبینی ​​تولید شده توسط 1/2 سرکه واحد برای این منظور بسیار مفید است.

از سوی دیگر، باید توجه داشت که به طور کلی،از نوشیدن “آب سرد” باید اجتناب شود، و همچنین آب آشامیدنی هنگام غذا خوردن ؛ این رعایتها سلامت کبد را تضمین می کند، و سلامت کبد کلید سلامت، طراوت و روشن شدن پوست است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *