دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست در پاییز

مراقبت از پوست در پاییز

آیا نمی خواهید فصل تابستان تمام شود یا منتظر هستید تا هر چه زودتر هوا خنک شود؟ فرقی نمی کند در چه گروهی هستید، با تغییر فصل، پاییز یا هر فصل دیگری، بهتر است در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود تغییراتی ایجاد کنید. شاید بپرسید در فصل پاییز چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد مراقبت از پوست پاییزی بدانید آمده است. پس با ما بمان….

برنامه مراقبت از پوست صبحگاهی طبق معمول است. بشویید، آبرسان بزنید، مرطوب کنید. اما ممکن است به دلیل تغییر فصول در طی یکی دو ساعت آینده احساس کنید پوستتان به آرامی کشیده می شود.

7 تغییر مراقبت از پوست در فصل پاییز

در واقع، شما در آبرسانی و مرطوب کردن پوست خود طبق برنامه روزانه تابستانی خود مهارت دارید، اما به یاد داشته باشید که پوست شما مانعی بین دنیای درون و بیرون شماست. فصل در حال تغییر است و این بدان معناست که برنامه روزانه مراقبت از پوست شما نیز باید تغییر کند.

چرا برنامه مراقبت از پوست در پاییز تغییر می کند؟

چرا باید برنامه مراقبت از پوست خود را مطابق با تغییرات آب و هوایی تغییر دهیم؟ پوست ما همیشه در معرض محیط قرار دارد و همین امر باعث می شود پوست نسبت به سایر قسمت های بدن در برابر تغییرات محیطی آسیب پذیرتر باشد.

آب و هوا و پوست

آب موجود در هوا بر رطوبت پوست تأثیر می گذارد. آب و هوای مرطوب پوست را نرم و لطیف می کند و پوست را راحت تر، حفظ و نرم می کند. اما گاهی اوقات هوای خشک باعث کمبود آب و رطوبت در پوست می شود. به همین دلیل، هوای خشک احتمال ایجاد خطوط و چین و چروک را افزایش می دهد.

 

آب و هوا در هر فصل اثرات بد یا خوبی روی پوست می گذارد. به عنوان مثال، در تابستان مراقبت از پوست آسان تر است زیرا هوا (حتی در آب و هوای خشک تر) مرطوب تر از زمستان است.

 

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید، اما سبک زندگی تابستانی شما با فصول دیگر متفاوت است. این به رشد و شادابی پوست کمک می کند، زیرا در این فصل میوه ها و سبزیجات تازه بیشتری مصرف خواهید کرد. علاوه بر این، احتمالاً ورزش و فعالیت بیشتری دارید. در نتیجه گردش خون شما افزایش می یابد و این به سلامت پوست شما کمک می کند.

پوست در تابستان نسبت به پاییز تغییر می کند

تابستان هم تاثیرات منفی روی پوست می گذارد، مثلا بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرید و این باعث افزایش روند پیری پوست می شود. همچنین در صورت استفاده از استخر، پوست شما در معرض کلر یا نمک قرار می گیرد. در نتیجه پوست شما به طور موقت خشک و تحریک می شود.

 

به علاوه سیستم های تهویه مطبوع (کولر و اسپلیت) پوست شما را خشک می کنند. گرمای بیش از حد نیز منجر به تعریق بیشتر و مسدود شدن منافذ پوست می شود.

 

با فرا رسیدن فصل پاییز هوا سردتر و متلاطم تر می شود، باد شدیدتری می وزد و دمای روزانه به شدت تغییر می کند. روزهای پاییز گرم و مرطوب و شب ها خنک و خشک است. پوست شما باید با این تغییرات آب و هوایی سازگار شود. بنابراین برنامه مراقبت از پوست پاییزی با سایر فصول متفاوت است.

مراقبت از پوست در پاییز : 8 تغییر پاییزی در برنامه مراقبت پوست

8 نکته طلایی در روتین مراقبت از پوست پاییزی

  1. در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید.

با شروع فصل پاییز استفاده از مرطوب کننده ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. البته واضح است که مرطوب کردن پوست در تمام طول سال و برای انواع پوست ضروری است. بنابراین به تغییرات فصلی به عنوان یک نشانه نگاه کنید. زمان بیشتری را صرف کنید و مطمئن شوید که پوست را به خوبی مرطوب می کنید.

 

با سردتر و خشک شدن هوا، پوست خشک تر  می شود. به همین دلیل است که اهمیت مرطوب کننده در فصول سرد سال بیشتر احساس می شود. بزرگترین اشتباه این است که پوست را در زمان نامناسب مرطوب کنید.

 

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، بهترین زمان برای مرطوب کردن پوست زمانی است که هنوز مرطوب است، زیرا به این ترتیب می توانید رطوبت را در پوست خود نگه دارید. به دنبال مرطوب کننده های مبتنی بر آب باشید و در اسرع وقت پوست را مرطوب کنید.

  1. پوست را با میسلار تمیز کنید.

پاک کننده میسلار  را در برنامه مراقبت از پوست پاییزی خود قرار دهید.

استفاده از میسلار واتر برای مراقبت از پوست صورت بسیار ساده است. مقداری پاک کننده را بر روی یک پد یا پنبه بریزید و آرایش را با آن پاک کنید

  1. با دستان خود مهربان باشید!

حتی اگر به دلایل مختلف عاشق پاییز هستید، نباید پیشگیری از بیماری هایی مانند آنفولانزا را فراموش کنید. به همین دلیل است که احتمالاً در این فصل دست های خود را به طور مرتب می شویید. این حجم از شستشوی دست باعث خشکی پوست می شود.

 

می توانید از این بهانه برای مراقبت از پوست دست ها استفاده کنید و مرتباً آنها را نرم و هیدراته نگه دارید. هر شب از کرم مرطوب کننده دست استفاده کنید.

 

همچنین روغن را به کوتیکول ناخن خود بمالید. کوتیکول یک لایه شفاف از پوست است که در انتهای لبه ناخن یا پا قرار دارد. به این ناحیه ناخن های تخت نیز می گویند. کوتیکول از ناخن های جدید بیرون آمده از ریشه در برابر باکتری ها محافظت می کند. ناحیه اطراف کوتیکول حساس است. بنابراین، این ناحیه ممکن است خشک، آسیب دیده یا عفونی شود.

  1. از ضد آفتاب ها استفاده کنید.

فرا رسیدن پاییز به این معنا نیست که مراقبت از پوست در فصل تابستان به پایان رسیده است. جولای و آگوست گرم ترین فصول سال هستند، اما محافظت از پوست در برابر نور خورشید در تمام طول سال ضروری است. بنابراین استفاده از ضد آفتاب را در برنامه مراقبت از پوست خود فراموش نکنید.

 

در پاییز، هر روز از یک ضد آفتاب با فاکتور محافظتی 30 یا بالاتر استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را حداقل هر دو ساعت یکبار و همچنین بعد از تعریق یا شنا استفاده کنید. بهتر است بدانید تنها استفاده از ضد آفتاب و عدم تجدید آن کافی نیست.

  1. عینک آفتابی را فراموش نکنید.

معمولاً عینک آفتابی به عنوان محصول تابستانی تبلیغ می شود. اگرچه استفاده از عینک آفتابی در ساحل بسیار شیک به نظر می رسد، اما برای محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) باید در تمام فصول از آن استفاده کنید. بنابراین، اهمیت عینک آفتابی برای مراقبت از پوست در پاییز را دست کم نگیرید.

 

همیشه در ماشین و کیفتان عینک داشته باشید تا بتوانید هر زمان که بیرون هستید (در طول روز) از آن استفاده کنید. بهتر است از عینک هایی استفاده کنید که فریم بزرگی دارند.

علاوه بر این، با پوشیدن کلاه لبه پهن و بلوز آستین بلند از بدن خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

 

همچنین ساعاتی را که در آفتاب می گذرانید محدود کنید. سعی کنید بین ساعت 10 تا 14 بیرون نروید. زیرا در این ساعات نور خورشید بیشترین تابش را دارد.

 

آخرین نکته این است که همیشه در ساعات آفتابی روز به دنبال سایه باشید.

  1. پاهای خود را نرم و لطیف نگه دارید.

از آنجایی که تا چند ماه آینده پاهای شما در چکمه ها و کفش های بسته گیر می کند، باید به مراقبت از پوست پا توجه بیشتری داشته باشید. سپس به طور مرتب آنها را بشویید و پوست بگیرید. خشکی و ترک خوردگی انگشتان پا بسیار آزاردهنده است. برای تسکین پوست خشک یا ترک پا می توانید از روغن بچه، وازلین و کرم پا استفاده کنید.

7- روغن کوتیکول

یکی از علائم فصل سرد خشکی کوتیکول است. گاهی حتی بهترین کرم های دست هم نمی توانند این مشکل را به خوبی حل کنند. بنابراین بهتر است از روغن کوتیکول استفاده کنید.

  1. خانه تکانی پاییزی را فراموش نکنید

نباید خانه تکانی را به بهار محدود کنید، پاییز نیز فصل خوبی برای تکان دادن محصولات برای پوست شماست. هر محصولی که تاریخ انقضا دارد را دور بریزید. پاییز زمان خوبی برای خداحافظی با محصولات قدیمی مراقبت از پوست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *