دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست های خشک و حساس

مراقبت از پوست خشک و حساس

مراقبت از پوست خشک و حساس به دلیل اینکه مستعد چین و چروک است اهمیت بیشتری دارد زیرا مراقبت از پوست و حفظ شادابی و سلامت آن در زیبایی آن بسیار مهم است. روش کلینیکی بوتاکس برای رفع چین و چروک انواع پوست استفاده می شود.

مراقبت از پوست خشک

علائم پوست خشک و حساس شامل پوسته شدن، قرمزی و خارش است. اگر این علائم را دارید بدانید که پوست خشک و حساسی دارید و به روشی برای کاهش شدت خشکی نیاز دارید.

به دلیل کمبود آب و چربی، پوست خشک، زبر و کشیده می شود و لطافت خود را از دست می دهد. علاوه بر این، خاکستری تیره می شود و درخشش طبیعی ندارد. این خشکی به دلیل کنده شدن لایه شاخی است که قابل مشاهده نیست و…

پوست معمولی مخملی، بدون آکنه و حتی بدون رنگ است

پوست خشک، خشکی پوست؛ علت، درمان، پیشگیری و ترکیبات مفید | مجله علمی مراقبت از پوست

نحوه شستشوی پوست های خشک و حساس

1- افرادی که پوست خشکی دارند فقط صبح صورت خود را با آب بشویند و در شب از پاک کننده های ملایم حاوی کرم های مرطوب کننده برای پاکسازی پوست استفاده کنند.

پوست خشک پس از پاکسازی با این پاک کننده ها نرم و صاف باقی می ماند. پس اگر بعد از استفاده از شوینده، پوست بیش از حد خشک و تحریک شده باشد، نشانه آن است که این شوینده برای پوست های خشک مناسب نیست.

۲- دوش گرفتن و حمام باعث رطوبت بیشتر پوست می شود اما استفاده از آب گرم، چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد و باعث خشک شدن بیشتر آن می شود. بنابراین، حمام آب گرم باید در کمتر از 10 دقیقه انجام شود. هنگام استحمام بهتر است  در حمام بسته نگه دارید تا بخار موجود در فضا رطوبت بیشتری را وارد پوست کند.

چطور دوش بگیریم؟ - زیباچه - مرجع تخصصی پوست، مو و زیبایی

3- پوست خشک در هنگام شستشو نباید تحریک شود، بنابراین از هرگونه مالش با اسفنج یا حوله و پاک کننده هایی که دارای لایه برداری هستند خودداری شود.

 

4- بهترین روش شستن پوست خشک استفاده از دست است، شستن پوست خشک با دست باید به آرامی انجام شود و حالت دورانی ماساژ داده شود این روش به خصوص در اطراف چشم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا مالش شدید پوست در برخی موارد باعث تحریک و التهاب می شود.استفاده از آب ولرم و حوله نخی تمیز توصیه می شود.

مواد شوینده، صابونی و غیر صابونی.

پاک کننده های صابونی خشن و قوی می توانند لایه چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرند و باعث خشکی، سوزش و التهاب پوست شما شوند، پاک کننده های غیر صابونی که درصد صابون کمی دارند و ملایم تر هستند به شدت توصیه می شود.

هنگامی که پوست خشکی دارید، استفاده از یک پاک کننده ملایم با درصدی مرطوب کننده در آن، میتواند بهترین گزینه برای داشتن پوستی نرم و تمیز باشد. اگر بعد از شستشو با مواد شوینده پوست شما خشک و ملتهب شد، محصول دیگری را امتحان کنید و بهتر است با پزشک مشورت کنید.

راهکارهای رفع خشکی پوست دست بر اثر شست و شوی مکرر - ایسنا

4 نکته بسیار مهم برای جلوگیری از خشکی پوست

1- صبح و عصر از مرطوب کننده استفاده کنید

پس از تمیز کردن پوست و استفاده از آبرسان یا تونر، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست هیدراته بماند. اگر پوست شما خشک است، استفاده از مرطوب کننده در روز و شب توصیه می شود. با یک لایه روغن صورت، ترجیحا ترکیبی از روغن های طبیعی شروع کنید. سپس از یک مرطوب کننده قوی مخصوصاً در شب استفاده کنید.

 

۲- حوله ها را مرتب عوض کنید

صرف نظر از نوع پوستتان، باید حوله را مرتب عوض کنید. باکتری ها می توانند به راحتی در سطح این موارد جمع شوند و پوست را تحریک یا جوش روی صورت ایجاد کنند.

3- جلوی نور خورشید را بگیرید

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به سطح پوست شما آسیب می رساند. این نه تنها خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد، بلکه پیری و خشکی پوست شما را نیز تسریع می کند. هر زمان که می خواهید برای مدتی بیرون بروید، مطمئن شوید که پوست شما به خوبی در برابر نور خورشید محافظت می شود. استفاده از کرم ضد آفتاب با ضریب حفاظتی حداقل 30 در روز، چه در هوای آفتابی و چه بارانی توصیه می شود.

4- از پوست خشک دست خود مراقبت کنید

استفاده از روغن زیتون گرم می تواند دست های خشک و خشن شما را شاداب و نرم کند. روغن زیتون سرشار از اسکوالین است که چربی طبیعی پوست را تقویت می کند و گرمای روغن بیشتر به عمق پوست نفوذ می کند. نصف فنجان روغن زیتون تصفیه نشده را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس روی پوست دست ماساژ دهید.

سپس هر دست را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و آن را به مدت 5 دقیقه در یک کاسه آب گرم قرار دهید تا گرما روغن را بهتر جذب کند. سپس دست خود را از آب و کیسه خارج کنید. یادتان باشد بعد از این کار دست هایتان را نشویید. اگر چربی روی دست شما را تحریک می کند، کمی چربی را با حوله بردارید.

رفع و درمان خشکی پوست دست‎ که در اثر شستن مداوم پیش آمده است - فروشگاه اینترنتی زیپلین

شاید به این مطلب علاقه مند باشید:

برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *