دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت بعد از هایفوتراپی پوست

هایفوتراپی

هایفو چیست و چگونه انجام میشود؟

هایفوتراپی (HIFU – High Frequency Focused Ultrasound) روشی است که اخیراً در حوزه درمان پزشکی معرفی شده است. این درمان کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و کاملا غیر تهاجمی است. امواج متمرکز اولتراسوند با فرکانس بالا معمولاً برای ترمیم صورت، بالا بردن ابروها، سفت کردن پوست و شکل دادن به بدن استفاده می شود. هایفوتراپی باعث تحریک تخریب سلولی و کاهش اندازه ناحیه می شود. این منجر به انعقاد خون می شود که ضایعات میکرو حرارتی آنی را با تجمع پرتوهای سونوگرافی بسیار مکرر در محل های بافت از پیش تعیین شده و بدون آسیب به بافت مجاور و اپیدرم ایجاد می کند.

هایفو برای لیفت صورت و جوانسازی پوست | بهترین کلینیک هایفوتراپی در تهران - کلینیک دکتر نیلفروش‌زاده

پزشکان بسته به نیاز بیمار و منطقه تحت پوشش، درمان های HIFU مختلفی را ارائه می دهند.

هایفو برای فرم دادن به بدن

اگر به دلیل برخی درمان ها و جراحی ها یا ورزش و رژیم لاغری وزن زیادی از دست داده اید و این باعث پوست اضافی  شده و نمی توانید به حالت صاف و کشیده برگردید، می توانید از این روش برای رفع این مشکل استفاده کنید.

با استفاده از هایفوتراپی  چربی بدن را کاهش دهید

هایفو درمانی یک تکنیک پزشکی غیر تهاجمی است که در آن یک پرتو اولتراسوند متمرکز به لایه‌های چربی زیر جلدی در عمق کنترل‌شده ارسال می‌شود و سلول‌های چربی را با موفقیت و به راحتی از بین می‌برد.

هایفوتراپی لاغری برای بدن، شکم و صورت | کلینیک صدف

هایفوتراپی  برای برداشتن غبغب

هایفوتراپی  بر روی لایه های زیرین عمیق زیر پوست تمرکز می کند که از ظرفیت طبیعی بدن برای تولید کلاژن استفاده می کند. این یک راه حل ایده آل برای از بین بردن چین و چروک است.

هایفوتراپی  برای لیفت صورت

لیفت صورت با هایفوتراپی  یک روش غیر جراحی است که با موفقیت پوست افتاده و شل شده صورت را لیفت و ترمیم می کند. هایفو بر روی لایه های عمیق و اساسی پوست تمرکز دارد که پوست را از درون بازسازی می کند.

17 سوال رایج هایفوتراپی چیست؟ - کلینیک زیبایی پوست و مو دکتر مسعود جعفری

هایفوتراپی برای لیفت و ترمیم پیشانی

هایفو ناحیه آسیب دیده پیشانی و شقیقه ها را هدف قرار می دهد تا غشای میانی پوست، لایه های زیرین پوست و لایه های روی پوست صورت را ترمیم کند.

هایفو برای ترمیم ابروها

با استفاده از هایفو می توانید فرم ابروهای خود را تنظیم کنید. HIFU برای بافت زیر جلدی استفاده می شود.

 

مراقبت پس از هایفوتراپی  بسیار مهم است. زیرا می تواند اثرات درمانی را به حداکثر برساند و احتمال عوارض و آسیب های پوستی را به حداقل برساند. بنابراین، توصیه های زیر را حتما به دقت مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از هایفو

مراقبت دربرابر خورشید

پس از هایفوتراپی ، باید برای چند هفته از نور مستقیم خورشید خودداری کنید. پزشکان معمولاً به شما توصیه می کنند تا 4 تا 6 هفته بعد از جلسه درمان زیر نور آفتاب نروید و همچنین بهتر است قبل از جلسه درمان نیز همین توصیه ها را رعایت کنید. نور خورشید می تواند خطر لکه یا تیره شدن پوست را افزایش دهد. علاوه بر این می تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث آفتاب سوختگی شود.

 

استفاده از کلاه و مهمتر از آن ضد آفتاب را فراموش نکنید. ضدآفتاب های ضدآب با ضریب حفاظتی بالای 30 بهترین انتخاب هستند. از کرم های با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید تا پوست شما لک نشود. کرم های ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش یا UV محافظت می کنند.

 

به یاد داشته باشید که تخت های برنزه کننده و سایر وسایل مشابه که پوست را تیره می کنند از اشعه ماوراء بنفش برای این کار استفاده می کنند. یعنی اثرات مخرب سولاریوم دقیقاً مشابه تاثیرات تابش مستقیم نور خورشید است. بنابراین ضد آفتاب و سولاریوم را پس از پایان دوره درمان رها کنید و قبل از انجام آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

کافئین یا نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید

محدود کردن مصرف نوشیدنی های کافئین دار و نوشیدنی های الکلی بسیار مهم تر از روش های جراحی جوان سازی پوست است. اما در روش های غیر جراحی نیز بسیار مهم است. معمولاً توصیه می شود که حداقل تا 2 روز پس از هایفوتراپی  این مواد را مصرف نکنید. اما هر چه بیشتر از آن اجتناب کنید، احتمال موفقیت شما در هایفوتراپی  بیشتر می شود. الکل و کافئین باعث درگیری کبد می شود. در واقع به جای حذف سلول های چربی غیرفعال پس از هایفوتراپی ، کبد شما در سم زدایی و دفع این مواد نقش دارد.

چای یا قهوه کدام برای سلامتی مفیدتر است؟

پوست را خراش ندهید.

پس از هایفوتراپی  از خاراندن پوست خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که پوست شما بعد از جلسه درمان کمی حساس تر می شود. خارش و کشیدگی پوست می تواند باعث ایجاد اسکار و کاهش اثرات درمانی شود. البته احتمال خارش پوست شما بعد از هایفوتراپی  بسیار کم است.

آب بیشتری بنوشید.

اگرچه چای و قهوه برای مدتی پس از هایفوتراپی  ممنوع شده است، نوشیدن آب و سایر مایعات سالم مانند آب میوه و سبزیجات بسیار مفید خواهد بود. سعی کنید تا حد امکان آب بنوشید. اگر بدن و پوست شما آب کافی داشته باشند، سریعتر بهبود می یابند و کلاژن سازی آنها افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین می توانند باعث کم آبی بدن شوند. پس برای مدتی از نوشیدن چای و قهوه خودداری کنید و به جای ان از آب و آبمیوه استفاده کنید

جکوزی و امثال آن را فراموش کنید.

البته این توصیه به این معنا نیست که با آب یخ حمام  دوش بگیرید. فقط از قرار گرفتن در معرض آب گرم و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید. جکوزی و همچنین هوای گرم سونای خشک و سونای بخار اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت. حمام طولانی مدت با آب گرم می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد. در طرف مقابل حمام، آب سرد یا آب ولرم می تواند بهبود را تسریع کند و از التهاب و آسیب به پوست جلوگیری کند. هنگام شستن صورت از آب داغ استفاده نکنید.

استفاده از جکوزی و عفونت های احتمالی | آرال شیمی

توصیه های دیگر:

پس از هایفوتراپی  از کمپرس سرد و یخ روی نواحی تحت درمان استفاده نکنید. اینها می توانند اندکی اثرات مثبت هایفوتراپی  را کاهش دهند.

پس از اتمام جلسه درمانی نیازی به مصرف داروهای مسکن نیست زیرا دردی وجود نخواهد داشت.

بلافاصله بعد از جلسه می توانید آرایش کنید. البته از لوازم آرایشی که باعث تحریک پوست می شود خودداری کنید.

اپیلاسیون، بند انداختن و … از 3 روز بعد از هایفوتراپی  قابل انجام است.

اگر از محصولات مخصوص مراقبت از پوست استفاده می کنید، می توانید مراقبت را یک یا دو روز پس از جلسه درمان مجددا شروع کنید. بهتر است در روز هایفوتراپی  و روز بعد از آن فقط از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم استفاده کنید.

سایر درمان های جوانسازی مانند لایه برداری پوست، تزریق بوتاکس و تزریق ژل را می توان یک هفته پس از جلسه درمان انجام داد.

شاید به این مطلب علاقه مند باشید

مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *