دانستنی های سلامت و زیبایی

نحوه مراقبت از پوست دور چشم

مراقبت از پوست دور چشم

چرا باید از پوست دور چشم مراقبت کنیم؟

پوست دور چشم یکی از قسمت هایی از صورت است که اولین نشانه های پیری را نشان می دهد. به همین دلیل باید در این زمینه دقت ویژه ای شود. پوست اطراف چشم نرمتر و نازکتر از بقیه قسمتهای صورت است و چون چشمها در طول روز زیاد حرکت میکنند باعث پیری سریعتر پوست میشوند. علاوه بر این عواملی مانند ژنتیک، اشعه ماوراء بنفش، استرس و سبک زندگی می توانند باعث پیری زودرس پوست دور چشم شوند.

مشکلات دور چشم

مشکلات ناحیه چشم شامل سیاهی و پف زیر چشم و چین و چروک دور چشم است. هیچ وقت برای مراقبت از این منطقه خیلی زود یا دیر نیست. علاوه بر این، نکاتی را به شما خواهیم گفت که می توانید هر روز از آنها استفاده کنید.

مراقبت از پوست دور چشم با روشی طبیعی که شما را از انواع کرم‌‌ها بی‌نیاز می‌کند - چطور

برای مراقبت از پوست دور چشم از مرطوب کننده مخصوص دور چشم استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده مخصوص دور چشم برای پوست دور چشم ضروری است. پوست دور چشم خود را مانند انگور تازه در نظر بگیرید. اگر این انگور آب و رطوبت خود را از دست بدهد چه شکلی می شود؟ این یکی از دلایل افزایش چین و چروک است. اما هنگامی که این رطوبت را بازگردانید، خطوط به وضوح کوچک می شوند. خود ناحیه دور چشم فاقد غدد چربی است و تمایل به خشک شدن دارد.

 

آیا می توانیم از همان کرم مرطوب کننده صورت دور چشم استفاده کنیم؟ پاسخ خیر است. پوست دور چشم بسیار نازک است و مرطوب کننده های صورت برای این پوست سنگین هستند و بدتر آن را چروک میکنند. پس حتما از کرم دور چشم استفاده کنید.

 

هنگامی که به دنبال خرید کرم دور چشم مناسب هستید، حتما به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید. این به شما کمک می کند کرم ایده آل برای مشکل خود را خریداری کنید. زیرا ممکن است کرمی برای سیاهی زیر چشم تولید شده باشد و شما به اشتباه آن را برای چین و چروک دور چشم خریداری کرده باشید. برای شناسایی این موارد به نکات زیر توجه کنید:.

مرطوب کننده مناسب خطوط ریز دور چشم

برای خطوط ، شما باید یک کرم مرطوب کننده را تهیه کنید که تولید کلاژن را نیز فعال کند. برای این منظور، کرم حاوی رتینوئید، رتینول، ویتامین A و پپتیدها استفاده کنید. برای تیرگی ، سیاهی و تغییر رنگ پوست در اطراف چشم که اغلب ناشی از اشعه ماوراء بنفشاست باید از کرم های حاوی موادی مانند اربوتین، هیدروکینون، ویتامین C، ویتامین B3 و سویا استفاده شود.

پف زیر چشم ها می تواندبا نوشیدن آب به اندازه کافی و خواب کافی درمان شود. کرم برای ورم زیر چشم باید حاوی موادی مانند کافئین، چای سبز و نیز گیاه بید باشد. به طور کلی، کرم های چشم باید خواص آنتی اکسیدانی داشته باشند. حضور ویتامین C، ویتامین E، چای سبز و ویتامین B3 به حذف رادیکال های آزاد در پوست که ناشی از دود سیگار و آلودگی هوا است کمک می کند.

نکاتی در مورد پوست دور چشم و نگهداری از آن | آموزشگاه آرایشگری مردانه عصر مو

پاک کردن آرایش چشم

با پوست دور چشم خوش رفتاری کنید. تمیز کردن آرایش در این منطقه باید به آرامی انجام شود. فشار دادن این منطقه باعث آسیب زیادی به پوست می شود. از پد یا پنبه برای حذف آرایش استفاده کنید. بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت یک کرم دور چشم را به آرامی به دور چشم خود بمالید

پاک کننده آرایش چشم : 8 اشتباه رایج در پاک کردن آرایش چشم

درمان آسیب های پوستی در اطراف چشم

اگر پوست در اطراف چشم شما به مرحله ای از آسیب رسید که در آن درمان موضعی کافی نیست، بهتر است از درمان های غیر جراحی استفاده کنید. میتوانید از تزریق فیلر در اطراف چشم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *