دانستنی های سلامت و زیبایی

نیاسینامید چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

نیکوتین آمید

نیاسینامید چیست و چه فایده ای دارد؟ آیا میدانید خواص نیاسینامید چیست؟ در این مقاله از اسکین بازار درباره آن صحبت خواهیم کرد.

بیشتر سوالی که در مورد این دارو پیش می آید این است که اصلا نياسين آميد یا همان نیاسینامید چیست و چه فواید و مزایایی برای بدن دارد ما در این قسمت به پاسخ به این سوال می پردازیم.

نیاسینامید چیست و چه خاصیت هایی دارد؟

ویتامینB3  یا همان نیکوتین آمید ،یک ویتامین محلول شده در آب است که به صورت پودری و به رنگ سفید است ؛ این محلول کاملا بدون هیچ گونه بویی است که مزه آن شور است و گاهی هم رو به تلخی می‌ رود‌.

ویتامین B3  که بیشتر در غذا های از نظیر ماهی، گندم، گوشت قرمز ، و مقدار کمی از آن هم نیز در سبزیجات یافت می‌ شود به طور کلی افرادی که گیاه خوار هستند مقدار اندکی از این ویتامین را دریافت می‌ کنند و بهتر است که از این سرم استفاده کنند تا شاهد کمبود ویتامین B3 و حتی از این اتفاق جلو گیری کنند. ولی باید بدانیم که نياسين آميدی که در این نوع سرم ها و محصولاتی که برای مراقبت از پوست ساخته می شوند به صورت مصنوعی ساخته شده اند.

نیاسینامید:خواص و موارد مصرف - شیما به معنای زن زیبا

در مورد سرم نیاسینامید

اغلب افرادی که دارای کمبود ویتامینB3  دارند از این دارو استفاده می‌ کنند ولی باید بدانیم که این دارو برای افرادی که می ‌خواهند از کمبود ویتامین B3  در بدن خود جلو گیری کنند هم بسیار مناسب است و توسعه می‌ شود. دو آنزیم NAD و NADP جزئی از نیاسین آمید است که بسیار موثر برای متابوليسم چربي  تنفس بافتي و پروتئین و پورين و اسید آمنه مناسب و ضروری میباشد.

به اثتسنا برای افرادی که سندروم سو جذب مواد و ویتامین های گروه B از جمله نیاسمین آمید و..  را دارند بسیار مناسب است و به جذب آنها توسط بدن شخص بسیار کمک ویژه ای می‌ کند. اوج زمان لازم براي به حداقل‌ رسیدن غلظت‌ سرمی این دارو به حداکثر ۴۵ دقیقه می‌ رسد و دفع نياسين آميد از طريق کلیه ها میباشد و اگر که یک فرد بیشتر از حد مورد نیاز برای یک روز و بدن خود از این دارو استفاده کند ؛ بدون هیچ کاربردی برای بدن از طریق ادرار او دفع می‌ شود.

شاید این مطلب برای ما جذاب باشد:

مراقبت های پوست بعد از 30 سالگی

در مورد عوارض جانبی سرم نیاسینامید باید بدانیم

همان طور که گفتیم اگر از این دارو بیس از حد مورد نياز بدن استفاده کنیم از طریق ادرار دفع می‌شود ولی در عین حال مصرف بیش از اندازه ایم قرص توصیه نمی‌شود زیرا که عوارض جانبی دارد. با مصرف بیش از اندازه بدن این سرم دچار سرگیجه های مرتب ‌و یا از حال رفتن شخص مصرف کننده میشود حتی از عوارض جانبی این دارو می‌توان به خشکی پوست کل بدن و حتی خشکی چشم و خارش پوست بدن شخص مصرف کننده اشاره نمود.

از عوارض این دارو می‌توان قند خون و حتی حالت تهوع و در برخی از موارد قرحه گوارشي و حتی استفراغ و دزد مفاصل اشاره کرد پس یه همین دلایل باید از مصرف بیش از اندازه این دارو پرهيز کنیم زیرا که علاوه بر پیامد های خوبی که برای بدن دارد می‌تواند به بدن ما آسیب هم وارد کند و البته در مورد افرادی که خون ریزی و مشکل کبدی ، دیابت و حتی قرحه گوارشي دارند باید با احتياط فراوان و حتی زیر نظر پزشک از این دارو مصرف کنند.

موارد مصرف و عوارض کمبود ویتامین B3 (نیاسین)

فواید مصرف دارو نیاسینامید برای پوست و بر طرف کردن چین و چروک

بیشتر افرادی که پوستی با تیرگی کمتر و بدون چین و چروک و لکه و در کل پوستی صاف و درخشان می‌ خواهند باید بدانند که نياسين آميد به طوری که روی پوست به صورت موضعی قرار می گیرد با کمک مواد طبیعی بر روز پوست شخص کمک به درخشان شدن و… پوست شما می‌ کند. همه افراد با بالارفتن سن دچار مشکلات پوستی از قبیل ظاهر شدن چين و چروک ، کاهش مقاومت و سفت بودن پوست و کاهش کیفیت و شفافیت پوست و… می شوند.

و از دلایل پیش آمد این مشکلات پوستی کاهش تولید بدن از پروتئین هایی از قبیل کراتین ، اینوو گریین و فلا گریین میباشد که از مهم ترین پروتئین های ضروری برای داشتن پوستی سالم و شادابی میباشد و با کاهش آن ها در بدن می‌توان تیرگی و کم شدن درخشندگی پوست صورت و کم کم شاهد ظاهر شدن چين و چروک های ظریف در نواحی خاصی از صورت و به مرور زمان شدت گرفتن آن ها را می‌ بینیم.

شاید شما به این مطلب هم علاقه مند باشید:

رتینول چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

قرص نیاسینامید چیست

ولی باید بدانیم که مطالعات در سال‌ های اخیر این را نشان می دهد که در قرص نياسين آميد علاوه بر تولید سه پروتئین کراتین ، فلا گریین و اینوو گرین در بدن شخص مصرف کننده توانایی تولید کلاژن را نیز در بدن دارد که این موارد از مهم ترین پروتئین های نیاز برای بدن و پوست است که به کاهش‌ و به مرور زمان‌ از بین رفتن چین و چروک و به داشتن پوستی صاف و یک دست و درخشان کمک می‌ کند.

البته لازم به ذکر است که قابلیت ضد پیری این قرص بسیار عالی میباشد از سرم هایی که حاوی ۴_۵ درصد از نیاسین آمید باشند را به مدت حداکثر ۱۲ و حداقل ۸ هفته مصرف نمایید زیرا که  به تولید کلاژن و پروتئین های نیاز برای بدن می پردازد که این مورد باعث ضد پیری و داشتن پوستی شاداب در شخص کمک ویژه ای می‌ کند.

کمک به بهبود عمل کرد سد دفاعی پوست شخص مصرف کننده نیاسینامید

باید بدانیم که سد دفاعی پوست هر شخص از لیپید یا همان چربي ها است که این مورد به کمتر تبخیر شدن سطح پوست کم مرطوب ماندن پوست هر فرد کمک ویژه از می‌ کند این سرم با تولید ویتامین و پروتئین و پپتاید های ضد میکروبی از پوست شخصی که این سرم را مصرف می کند در برابر میکرو ارگانیزم ها محافظت می‌ کند و باعث حفظ ایمنی پوست ، کاهش التهاب پوست و کمک به داشتن پوستی درخشان و شاداب و یک دست داشته باشید. باید بدانیم که سطح دفاعی پوست از خارجی ترین قسمت پوست می باشد که محافظت و مراقبت از آن از مهم ترین کار هایی که برای داشتن پوستی شاداب و يک دست می خواهید باید آنجا بدهید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را نیاسینامید چیست بیشتر آشنا کنیم. آیا شما از این مورد استفاده کرده اید؟ نظرات خود را باما از طریق بخش کامنت ها درمیان بگذارید.

بدن به چه مقدار ویتامین B3 نیاز دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *