دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل برای مو

چطور با روغن نارگیل از مو مراقبت کنیم؟

اگر از طرفداران زیاد محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می دهید از روغن های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید، احتمالاً در مورد خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده اید. حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

خوشبختانه تحقیقات علمی نیز اثربخشی روغن نارگیل را تایید می کند. بسیاری از ما میدانیم که روغن نارگیل برای پوست و مو خوب است ولی اطلاعی از نحوه استفاده درست از آن نداریم.

 

به همین منظور در این مقاله روش درمان انواع مشکلات مو را با کمک روغن نارگیل توضیح داده ایم. همچنین، به زبان ساده، در مورد برخی از مطالعاتی صحبت کردیم که فواید روغن نارگیل را تایید می کند.پس تا ادامه ی این مطلب همراه ما باش…

خواص روغن نارگیل برای موهای آسیب دیده | روغن نارگیل برای رشد موها - مجله کاشت مو و تقویت موها

دلیل محبوبیت روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که دارای درجه بالایی از اشباع هستند. این روغن به طور سنتی از نارگیل های نابالغ یا دانه های نارگیل خشک (Copra) استخراج می شود. روغن نارگیل به  دمای اتاق حالت جامد دارد. اگر آن را گرم کنید، مایع می شود.

یکی از دلایل اصلی برای محبوبیت روغن نارگیل، مزایای آن برای سلامتی و زیبایی است. علاوه بر استفاده در لوازم آرایشی، این روغن یکی از بهترین و روغن های پخت و پز سالم است.

روغن نارگیل نیز به دلیل ارزش تغذیه ای و مزایای زیبایی آن، برای ماساژ بدن در مراکز اسپا به کار میرود. علاوه بر این، ما خواص روغن نارگیل را برای سلامتی و زیبایی پوست و مو بیان خواهیم کرد

فواید روغن نارگیل برای مو و خرید روغن نارگیل برای تفویت مو – لیموتاپ مگ

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل بهترین روغن است که می توانید برای موهای خود استفاده کنید. این روغن مو را از گرما محافظت می کند، موهای شکننده و آسیب دیده را ترمیم می کند، مانع از ریزش مو می شود و به رشد مو کمک می کند. روغن نارگیل (به علت حفظ رطوبت) در موهای شما باقی می ماند و رطوبت طبیعی آن را حفظ می کند. به همین دلیل استفاده از روغن نارگیل یکی از موثرترین روش های درمان مو است. خواص دیگر این روغن عبارتند از:

 

کمک به درمان ریزش مو

بزرگترین مشکل با موهایی که از آن مردم از زمان های قدیم رنج می برند، ریزش مو است. اما از زمان بسیار قدیم، روغن نارگیل همیشه درمان طبیعی و مقرون به صرفه برای ریزش مو بوده است. در هند باستان، این روغن برای شکل دادن به مو و حفظ سلامت آن استفاده شد.

 

روغن نارگیل گاهی اوقات با گیاهان دیگر برای درمان ریزش مو ترکیب شده است. شما می توانید برگ های مریم گلی را در روغن نارگیل بریزید و از مخلوط حاصل برای بهبود وضعیت پوست سر خود استفاده کنید.همچنین می توانید این روغن را با اسانس رزماری ترکیب کنید تا نتیجه قوی تری بگیرید. برای تهیه این مخلوط، هر قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 4 تا 5 قطره روغن رزماری ترکیب کنید.

 

روغن نارگیل و معجزه آن برای برای قلب، پوست و مو | خبرگزاری فارس

پژوهشها چه می گویند؟

مطالعه ای که در هند انجام شد نشان داد که روغن نارگیل تمایل زیادی به اتصال به پروتئین های مو دارد. به همین دلیل به راحتی جذب فولیکول ها و ساقه های مو می شود و به درمان ریزش مو کمک می کند.

همچنین ماساژ منظم پوست سر با آب ولرم و روغن نارگیل باعث تحریک جریان خون در پوست سر می شود. این برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

اثر خنک کنندگی دارد

اگر روغن نارگیل را روی پوست سر خود بمالید، به طرز باورنکردنی خنک می شود. افرادی که از تعریق زیاد روی پوست سر رنج می برند می توانند از این روغن استفاده کنند. روغن نارگیل سلامت پوست سر را افزایش می دهد. علاوه بر این موهای شما را به خوبی تغذیه می کند.

برای درمان شوره سر موثر است

شوره سر یک مشکل دردناک و گاهی ناخوشایند است. شما نمی توانید مطمئن باشید که این همه تبلیغاتی که در تلویزیون به عنوان شامپوهای ضد شوره پخش می شود چقدر صحت دارد. اینجا جایی است که روغن نارگیل وارد می شود.

درمان شوره سر یکی از خواص روغن نارگیل است. اسیدهای چرب مختلف موجود در روغن نارگیل ضد شوره هستند. در نتیجه مصرف منظم روغن نارگیل شوره سر را از بین می برد. می توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با آب ولرم و روغن کرچک شوره سر را درمان کنید. اما به دلیل ویسکوزیته بالای روغن کرچک، لازم است پس از استفاده از این ترکیب، سر خود را با شامپو بشویید.

روغن نارگیل و کاهش وزن - پایگاه خبری علاج نیوز - آخرین اخبار پزشکی | پایگاه خبری علاج نیوز

پژوهشها چه می گویند؟

در جنوب و شمال هند و برخی مناطق دیگر، مردم به طور منظم روغن نارگیل مصرف می کنند. طبق تحقیقات، شوره سر در این مکان ها کمتر دیده می شود.

 

از مو در برابر شپش محافظت می کند

وجود این حشره کوچک روی پوست سر همیشه باعث ناراحتی، شرم و رنج زیادی برای افراد می شود. بسیاری از داروهای بدون نسخه که ادعا می کنند در برابر شپش محافظت می کنند، می توانند به پوست سر و موهای شما آسیب برسانند، اما زمانی که روغن نارگیل در دسترس داشته باشید، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

روش استفاده از روغن نارگیل برای مو و از بین بردن شپش: به سادگی می توانید موهای خیس را با روغن نارگیل بپوشانید و با یک شانه خوب شپش را از روی موها پاک کنید.

پژوهشها چه می گویند؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اسپری‌های نارگیل و رازیانه نسبت به برخی لوسیون‌های شیمیایی (مانند پرمترین که بدون نسخه در داروخانه ها موجود است) در از بین بردن شپش مؤثرتر هستند.

 

استفاده از روغن نارگیل به جلوگیری از چسبیدن شپش به موهای شما کمک می کند. این امر از تکثیر شپش جلوگیری می کند. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه آریزونا، روغن نارگیل درمان خوبی برای از بین بردن شپش های نابالغ است که می توانید به جای شامپوهای ضد شپش (که می تواند عوارض جانبی داشته باشد) استفاده کنید.

به حفظ رطوبت در مو کمک می کند

حفظ رطوبت یکی از بهترین خواص روغن نارگیل برای سلامت موهای شماست. این روغن یکی از بهترین نگهدارنده های رطوبت است. روغن نارگیل در برابر شکستگی و تبخیر مقاوم است. بنابراین،با حفظ رطوبت در موهای شما باعث نرمی و شادابی موهای شما می شود.

 

ماسک روغن نارگیل: می توانید با روغن نارگیل ماسک مو درست کنید (بهتر است از روغن نارگیل فشرده سرد اصل که الکل ندارد) استفاده کنید که رطوبت را حفظ کرده و موهای شما را خوشبو می کند.

 

به بهبود برجستگی های روی پوست سر کمک می کند

جوش ها و جوش های روی پوست سر تحریک میشوند. این مشکل را می توانید در زمستان و حتی تابستان (به دلیل نور زیاد خورشید) تجربه کنید. تمیز نگه داشتن پوست سر و مو در پیشگیری از جوش بسیار موثر است.

 

موهای خود را با مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون برای پیشگیری و درمان جوش سر ماساژ دهید. اما اگر این عارضه ادامه پیدا کرد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

طبق تحقیقات، روغن نارگیل ضد میکروب است و یک درمان کمکی خوب برای جوش های روی پوست سر است.

طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو - دکتر معصومه مجیدزاده

از آسیب رسیدن به ساقه مو جلوگیری می کند

روغن نارگیل نقش مهمی در حفظ پروتئین موهای آسیب دیده و سالم دارد. این روغن سرشار از اسید لوریک است که به راحتی به ساقه مو نفوذ می کند. به همین دلیل از مو در برابر آسیب محافظت می کند.

با این حال، آسیب مو ممکن است به دلیل از دست دادن برخی از پروتئین های مو طبیعی باشد. روغن نارگیل غنی از پروتئین های مو است و آنها را با فولیکول های مو تقسیم می کند. بنابراین، به خوبی مو را تغذیه می کند. برای استفاده از روغن نارگیل میتوانید مقداری از آن را گرم و از بالا به پایین بر روی مو بکشید و سپس بعد از 1 ساعت آن را با شامپو بشویید. شما همچنین می توانید محصولات مراقبت از مو مانند ماسک های مو حاوی روغن نارگیل استفاده کنید.

پژوهش ها چه میگویند؟

مطالعات در برزیل نشان داد که روغن نارگیل به طور موثر پروتئین های موهای آسیب دیده و موهای سالم را ذخیره می کند. این مطالعه تأثیر مثبت روغن نارگیل بر موهای آسیب دیده را تایید می کند.

محققان تأکید می کنند که روغن نارگیل دارای اثر بیشتر و بهتر از سایر روغن های گیاهی و آجیل است.

به درمان مو خوره کمک میکند

 

بهترین درمان برای موخوره کوتاه کردن قسمت های آسیب دیده است. با این حال، اگر حجم و تعداد موخوره ها بزرگ نیستند، ابتدا از روغن نارگیل استفاده کنید. برای انجام این کار، به آرامی موهای خود را چند دقیقه با مخلوطی از روغن نارگیل و روغن بادام ماساژ دهید، این می تواند به کاهش شکوفایی کمک کند.

آبرسانی به ساقه مو از خواص روغن نارگیل است، بنابراین به طور کامل از خشکی و شوره سر جلوگیری می کند. استفاده از این روغن بهترین راه برای کمک به موهای خشک است.

فواید روغن نارگیل برای مو | رفع مشکلات پوست سر و موها در منزل

موهای شما را نرم و انعطاف پذیر می کند

نکته فوق العاده در مورد روغن نارگیل این است که طبیعی و دور از مواد شیمیایی است که معمولا در محصولات مراقبت از مو در بازار کمیاب است.

 

حضور مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب، همراه با خواص نرم کننده این روغن، از عوامل ارزشمند در این روغن است. این خواص باعث میشود که روغن نارگیل بدون نیاز به شستشو شود.

 

استفاده از روغن نارگیل گرم و مالیدن آن به مو در شب و شستشو صبح روز بعد بسیار برای سلامتی، درخشندگی موی خشک و آسیب دیده مفید است.

 

پژوهشگران چه میگویند؟

تغذیه مو با روغن نارگیل و نفوذ آن در ساقه مو، نرم شدن و آبرسانی عمیق مو میشود. این روغن غنی از ویتامین E و K است . این ویتامین ها برای بازسازی موهای آسیب دیده بسیار مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *