دانستنی های سلامت و زیبایی

برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد؟

کرم مرطوب کننده

برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد؟ در این مقاله به این سوال که برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد جواب میدهیم و به شما راهکارهایی را میدهیم که شما را کمک میکند. پس در ادامه با اسکین بازار همراه باشید.

پوست یکی از حیاتی ترین قسمت ها در بدن به حساب می آید، در واقع اصلی ترین بخش در بدن هست که ارتباط موثری با سرما و گرما و احساسات ما دارد پس باید به آن توجه ویژه ای کرد. با یک تماس خیلی کم هنگام دست دادن هم میتوان لطافت یا خشن بودن پوست دست افراد را متوجه شد.

همین طور پوست دست مهم ترین بخش برای محافظت از سلامتی بدن به حساب می آید، چون امکان جذب هرنوع ویروس و باکتری را نیز داراست و مستقیما عفونت را به پوست صورت میتواند وارد کرده و بعد از آن به داخل بدن برود.

به همین خاطر دست ها هم نیازمند نرمی، لطیف بودن و سالم نگه داشتن هستند و راهکارهاییکه در ادامه به شما میگوییم میتوانند به شما کمک زیادی بکنند و جواب سوال برای مراقبت از پوست دست چه باید کرد نیز هست.

مراقبت از پوست دست

1- مراقبت از پوست دست با تمیز نگه داشتن

برای شستشوی دست ها مهم نیست که از مایع استفاده کنید یا صابون، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید شستوی دائمی آنهاست که باتوجه به وجود ویروس کرونا این موضوع خیلی میتواند موثر باشد.

در برخی از موارد نیز استفاده از صابون های ضد باکتریایی میتواند باعث خشکی پوست نیز شود. در اینجور مواقع بهتر است از صابون هایی استفاده بشود که حاوی موارد روغنی مثل روغن زیتون، آلوئه ورا یا سایر روغن های طبیعی باشد که اینجور ترکیبات برای مراقبت از پوست دست نیز لازم و ضروری میباشد.

شستن دست ها

2- از آب داغ برای شستشوی دست های خود استفاده نکنید

زمانیکه میخواهید دست های خود را بشویید، از آب داغ استفاده نکنید که باعث خشکی پوست شده و برای اینکار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. اگر هنوز هم برای مراقب از پوست دست چه باید کرد سوال دارید باید به ادامه این موارد نیز توجه کنید. دست های خود را سعی کنید مرتب بشویید تا از انواع میکروب ها به دور باشد و حتی بعد از عوض کردن لباس ها باید به دست شستن ادامه دهید چراکه پاک بودن دست ها مهم است.

3- تمیزکردن زیر ناخن ها با مسواک مخصوص

با شستن مداوم دست ها ممکن است هنوز هم آلودگی زیر ناخن ها باقی مانده باشد و باید همزمان با شستشوی دستها به نظافت ناخن ها نیز توجه ویژه کرد. نظافت زیر ناخن ها را میتوان با یک مسواک مخصوص یا برس نیز انجام داد. برای استفاده، براش مخصوص را طوری در زیر ناخن ها بکشید که عمود بر آن ها قرار بگیرد و سپس به صورت عقب و جلو آن را حرکت دهید، و در آخر دستها را با آب و صابون بشویید.

تمیز کردن زیر ناخن

4- استفاده کردن از اسکراب

برای از بین رفتن خشکی و زدودن سلول های مرده از روی سطح پوست دست باید از اسکراب استفاده کنید. بعد از هربار مصرف اسکراب میبینید که پوست دست شما نرم و لطیف میشود. پس باید از همان ابتدا با آب و صابون بشویید و اسکراب را چند دقیقه بر روی دست خود به صورت حرکت دورانی ماساژ دهید، حال باید با آب ولرم آنرا شسته و در نهایت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب دست

5- استفاده از کرم مرطوب کننده مراقبت از پوست دست

برا اینکه رطوبت دست های خود را حفظ کنید، لازم است تا چندین بار در روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید که هنگام تهیه و خریداری کردن اینطور کرمها باید به دنبال ترکیباتی باشد که گلیسیرین و روغن های طبیعی را در خودش داشته باشد.

صبح ها بعد از شستن دست و صورت و شبها قبل از خوابیدن بهترین موقع برای استفاده از کرم مرطوب کننده است، در طول روز نیز هربار که پوستها خشک شد یا حس کردید نیاز به کرم دارید میتوانید از آن استفاده کنید.

اگر به چرب شدن دست های خودتان حساس هستید، باید از کرم هایی استفاده کنید که قدرت جذب بالایی داشته و باید این نکته را هم بدانید که مواد تشکیل دهنده کرم برای پوست دست خانم ها و آقایان میتواند متفاوت نیز باشد.

کرم مرطوب کننده

6- مصرف روغن ویتامین E برای حفظ سلامت و کیفیت ناخن

ویتامین E را میتوان یکی از بهترین موارد مرطوب کننده برای ناخن ها در نظر گرفت، با توجه به اینکه از کرم مرطوب کننده برای محافظت از پوست های خود استفاده میکنید برای مراقبت از سلامت ناخن ها نیازمند مواد دیگر نیز هستید. هر شب قبل از خواب ناخن ها و پوست اطراف آن را روغن مالی کنید تا از هرگونه مشکلی مانند زخم شدن کنار ناخن ها، خشکی و شکنندگی ناخن ها جلوگیری شود. اضافه بر روغن ویتامین E نیز کرم های مخصوصی نیز وجود دارد.

7- از ضدآفتاب برای دستان استفاده کنید

همانطور که پوست صورت نیازمند مراقبت های ویژه خودش است، دستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید مراقبت های ویژه خودشان را داشته باشند. جالب است بدانید که اکثر لک هاییکه روی صورت ایجاد میشود به خاطر نور آفتاب است.

به این نکته هم توجه کنید که بعد از شستشوی دست ها حتما ضدآفتاب را مجدد استفاده کنید چون بعضی از کرم های مرطوب کننده نیز دارای مواد ضدآفتاب هستند پس برای صرفه جویی در هزینه ها میتوانید از این نوع کرم ها استفاده کنید.

ضدآفتاب برای دست

8- برای مراقبت از پوست دست از دستکش استفاده کنید

برخی از مواد شوینده شیمیایی دارای حساسیت بالایی هستند و میتوانند به پوست دستان آسیب وارد کنند، پس هنگام شستن ظرف ها یا گردگیری منزل حتما از دستکش استفاده کنید. اینکار باعث میشود تا تماس مستقیم دستها با مواد و وسایل مختلف جلوگیری به عمل آید.

زمانیکه با مایعات سروکار دارید، بهترین راهکار استفاده از دستکش های پلاستیکی بوده و برای کارهایی مثل حیاط و باغچه بهتر است از دستکش های پارچه ای استفاده کنید. در فصل زمستان به خاطر خشک و سرد بودن هوا باید خیلی مراقب پوست دستان باشید، اغلب استفاده از

بسیاری از مواد شوینده شیمیایی حساسیت زا هستند و به پوست دست آسیب می رسانند. هنگام ظرف شستن و حتی گردگیری خانه دستکش ها را کنار نگذارید. با این کار از تماس مستقیم دست ها با مواد و وسایل مختلف جلوگیری کنید. برای کارهایی که با مایعات سر و کار دارید بهترین گزینه دستکش های پلاستیکی می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *