دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی چطور باید باشد؟

مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی

مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی چطور باید باشد؟ آیا مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی فقط برای خانم ها است؟ در ادامه همراه با اسکین بازار باشید تا این موضوع را باهم بررسی کنیم.

مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی

سوالی که اغلب برای تمامی افراد پیس می اید داشتن پوستی خوب و روش های مراقبتی پوستی برای  ۳۰ سالگی به بعد است. البته لازم به ذکر است که از این زمان به بعد بدن انسان دچار تغییر های فراوانی می‌ شود که بسیاری از نقاط مختلط از این تغییر ها بهره می‌ برند ولی باید بدانیم که همه مراقبت های لازم پوستی فقط و فقط مختص به ۳۰ سالگی به بعد نمی‌ باشد و اگر یک فرد می‌خواهد چه در دوران جوانی و چه در میان سالی از پوست سالم و شادابی برخوردار باشد باید تمامی مراقبت های پوستی را از دوران نو جوانی رعایت کند تا همیشه و در هر رمان پوستی شاداب و زیبا داشته باشد.

زیبایی ، شادابی و سلامت پوست آیتمی است که هم برای خانم ها و هم برای آقایان بسیار اهمیت دارد و هر فردی در زندگی به رسیدگی به ظاهر خود بسیار اهمیت بدهد؛ پوست سالم و شادابی برایش بسیار مهم است زیرا داشتن پوست خوب بسیار به ظاهر ۶ر فرد کمک می‌ کند.

چگونه از دوران ۳۰ سالگی به بعد از پوست خود مراقبت کنیم؟

همان طور که گفتیم از دوران ۳۰ سالگی به بعد بدن همه انسان ها دچار تغییر های بسیاری می‌ شود که پوست هم شامل این تغییرات می‌ شود. در ادامه ما به شما روش ها و جدید ترین مراقبت های پوستی را معرفی می کنیم پس با دقت ادامه این مطلب را مطالعه نمایید و در رعایت این مورد ها  سخت گیری های لازم را بکنید. اولین و مهم ترین نکته که هر فرد چه در دوران ۳۰ سالگی به بعد و چه در زمان جوانی پوستی سالم و شادابی می خواهد باید رعایت  بکند تمیز نگه داشتن پوست و پاکسازی آن از تمام مواد آرایشی و… است.

پوست تازه و تمیز

پوستی که همواره تمیز و پاکیزه باید از لکه و جوش و… در امان می‌ ماند این کار باعث می شود پوست اکسیژن به پوست شما برسد و پوست بتواند نفس بکشد ولی لازم به ذکر است پاکسازی پوست با همه شوینده های پوست کار درستی نیست و باید از کیفیت شوینده اطمینان حاصل کنید. اگر شما فردی هستید که همواره از مواد و لوازم آرایشی استفاده می‌ کنید این نکته را باید بدانید که موارد آرایشی و حتی ضد آفتاب اگر برای زمانی طولانی و حتی زمانی که شما می خوابید بر روی پوست بماند آسیب های جدی و ضرر های فراوانی برای پوست دارد.

قبل از خواب

شما باید قبل از زمان خواب خود این مواد را از روی صورت خود پاک بکنید و باید بدانیم که می‌ توانیم علاوه بر شوینده ها از محصولات پوستی مانند میسلار واتر و یا تونر برای بعد از شستشو پوست با شوینده پوست از این موارد استفاده کنید که بسیار برای پوست مفید است. البته در بعضی از مراکز پوستی اقدام به پاکسازی کامل پوست می‌ شود که این مورد بسیاری برای افرادی که برای بعد از ۳۰ سالگی پوستی شاداب می‌ خواهند مؤثر است و افراد می توانند به این مراکز مراجعه کنند و بعد از چند ماه تاثیر آن را بر روی پوست صورت‌ خود به صورت واضح مشاهده کنند.

از ماسک ها ، لایه بردار و اسکراب پوست استفاده کنید

افرادی که می‌ خواهند از پوست خود از ۳۰ سالگی به بعد مراقبت ویژه بکنند نباید لایه برداری و اسکراب و ماسک را فراموش بکنند زیرا لایه برداری پوست به صورت ماهانه نیاز پوست یک فرد ۳۰ ساله و حتی بالا تر میباشد ؛ لایه برداری که با برداشتن و پاکسازی بافت سلول های مرده بر روی پوست را به صورت کامل از بین می‌ برد و باعث بازسازی سطح پوست و به شاداب بودن پوست کمک ویژه ای می‌ کند ولی این موضوع را نباید فراموش کرد که لایه برداری باعث می‌ شود که لکه های روی پوست فرد به مرور زمان کم رنگ بشوند و کم کم از بین بروند.

لایه برداری پوست صورت: روش ها و هزینه - جراح پلاستیک و زیبایی- دکتر جمیلی

یکی از نیاز های مهم هر پوست، آبرسانی به پوست میباشد

در مطالب بالا به مراقبت به بسیاری از مراقبت های پوستی اشاره کردیم ولی نباید این مورد را از قلم بیا نداریم؛ آبرسانی به پوست یکی از مهم ترین مواردی است که یک فرد باید در همه سال های زندگی خود رعایت کند مخصوصا افرادی که در منطقه هایی با آه و هوای خشک زندگی می‌ کنند. خشک شدن پوست بسیار برای سلامت و شادابی پوست تهدید ویژه ای به شمار می آید و برای افرادی که محل زندگی‌ شان آب و هوای گرم و خشک دارد مرطوب نگه داشتن پوست خود از مهم ترین مراقبت های پوستی است.

برای آبرسانی چکار باید کرد؟

برای آبرسانی پوستی میتوان از کرم های نرم کننده و مرطوب کننده و یا آبرسانی های پوست مختلف به صورت مداوم استفاده کنید. اگر می‌ خواهید که از خشک شدن پوست خود دوری کنید باید بدانید که اگر شما هم در دسته آن سری از افرادی که از دوش آب گرم استفاده می‌ کنند هستید باید بدانید که دوش آب گرم باعث پاک شدن چربی های روی پوست می‌ شود و پوست شما مدام خشک می‌ شود که اصلا برای پوست پیامد های خوبی ندارد .

هیدرودرمی پوست ( آبرسانی پوست ) چیست؟ | گلدن رویال

 

کلاژن سازی، از مواردی که باید به آن اهمیت بدهید

باید بدانیم که کلاژن سازی از موارد مورد اهمیت برای پوست است مخصوصا برای افراد بالای ۳۰ سال زیرا که افرادی که سن ۳۰ سال را رد می‌ کنند کلاژن سازی در این دوران بسیار کم می‌ شود. برای کلاژن سازی کرم های کلاژن سازی فراوانی در بازار یافت می‌ شود که می‌توانید برای کلاژن سازی پوست خود آنها را تهیه کنید و از آنها استفاده کنید ‌ولی لازم به ذکر است که کلاژن فقط از طریق کرم های کلاژن ساز جذب پوست نمی‌ شود و شما میتوانید از طریق تغذیه و جذب مواد غذایی حاوی کلاژن در بدن خود کلاژن سازی کنید؛ مواد غذایی که حاوی کلاژن است مانند : مغز تخم کدو، گوجه‌ فرنگی ، ماهی ، سبزیجات تازه ، آواکادو و ژلاتین و… می‌ باشند. شما می توانید با مصرف این موارد به کلاژن سازی کمک کنید.

و همچنین مکمل ها و قرص های کلاژن سازی در بازار قرار دارند که هر فرد می‌ تواند که با مراجعه به متخصص های زیبایی پوست و دکتر های سلامت و زیبایی پوست آن ها را تهیه نمایند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مراقبت های پوستی بعد از 30 سالگی آشنا کنیم. به نظر شما چه کارهای دیگری برای مراقبت نیاز است؟ نظرات خود را از طریق کامنت باما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *