دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست از چه سنی؟

سن مراقبت از پوست

مراقبت از پوست را از چه سنی شروع کنیم؟

واقعیت این است که نوع پوست با افزایش سن تغییر می کند. بنابراین، شروع محافظت از سن و مراقبت از پوست نیز در سنین مختلف متفاوت است. شاید فکر کنید که تا سن 30 یا 40 سالگی نگران این موضوع نخواهید بود و کارهایی برای مراقبت از پوست خود انجام ندهید.

اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در سنین پایین تر انجام دهید که به شما امکان می دهد از پوست خود به خوبی مراقبت کنید و در طولانی مدت آن را سالم نگه دارید.

لایه برداری پوست را از سنین نوجوانی شروع کنید

اگر از ماسک های لایه بردار اواخر دهه بیست استفاده می کنید، کمی دیر شده است.

لایه برداری پوست برای پاکسازی منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و همچنین حذف سلول های مرده از سطح پوست باید از سنین نوجوانی شروع شود. چه پوست شما خشک باشد و چه چرب، بهتر است از اواسط نوجوانی استفاده کنید تا پوست صاف تری داشته باشید.

لایه برداری پوست | نکاتی مهم قبل و پس از لایه برداری های پوستی

چگونه از پوست در 20 سالگی محافظت کنیم؟

در 20 سالگی، اگر پوست معمولی دارید، فقط قبل از خواب آن را بشویید. اگر پوست چرب دارید از پاک کننده های ژل مانند و اگر پوست خشکی دارید از محصولات حاوی شیر استفاده کنید.

همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اما مهم نیست چه مارکی. فقط مطمئن شوید که دارای SPF 15 یا 20 است و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می کند. کرم ضد آفتاب را به تمام سطح پوست خود (صورت و گردن) بمالید.

از مرطوب کننده یا مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. بسیاری از متخصصان پوست استفاده از کرم های حاوی رتینوئیدهای مشتق شده از ویتامین A را توصیه می کنند. این محصولات بهترین راه حل ممکن برای کاهش خطوط و چین و چروک، تحریک کلاژن و درمان آکنه هستند.

اصول مراقبت از پوست | De la chirurgie du nez | دکتر مجید راستی

چگونه در 30 سالگی از پوست محافظت کنیم؟

در سن 30 سالگی، جوش های شما از بین می روند، اما توجه داشته باشید که روند پیر شدن پوست شروع شده است. بعد از 30 سالگی نور خورشید این فرصت را خواهد داشت که اثرات منفی خود را بر روی پوست شما نشان دهد. ممکن است متوجه شده باشید که خطوط یا لکه های تیره روی پوست شما آشکارتر می شوند. بنابراین استفاده از محصولات ضد پیری و کرم روز برای جلوگیری از آسیب تدریجی ضروری است.

یک روز را بدون ضد آفتاب سپری نکنید. توجه داشته باشید که در این سنین بهتر است از ضد آفتاب هایی استفاده شود که علاوه بر SPF بالای 15 و محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB ، حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین روی گردن و بازوهایی که در معرض نور خورشید هستند ضد آفتاب بزنید.

مراقبت از پوست به 17 روش توصیه شده توسط متخصصان پوست و زیبایی

شاید به این محتوا علاقه مند باشید

مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی

مراقبت از پوست در 40 سالگی

در روزهایی که برای برنزه شدن زیر نور خورشید دراز می کشیدید، جز پوست قهوه ای هیچ اثری روی آن نمی دیدید، اما چهل سالگی موقعی است که اثرات مخرب خورشید به صورت لکه های تیره و قرمز و لکه های قرمز رنگ خود را نشان میدهد. التهاب روی پوست شما بوجود می آید. اکنون پوست تولید کلاژن کمتری دارد که باعث می شود به تدریج خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یابد و پوست شما هر روز خط و شیار جدیدی را روی آن تجربه کند. اما نگران نباشید زیرا مراقبت به موقع همه اینها را به تاخیر می اندازد. از آنجایی که پوست درخشندگی قبلی را ندارد و هر چه بیشتر دچار خشکی و کاهش تولید چربی می شود، باید بیشتر مراقب آن باشید.

از محصولات مغذی و ضد پیری استفاده کنید

در این سن باید یک برنامه منظم و روتین برای تغذیه و مرطوب کردن پوست خود داشته باشید. واقعیت این است که استفاده از کرم ها، لوسیون ها و سرم های حاوی آنتی اکسیدان ها و پپتیدهای تقویت کننده کلاژن تاثیر زیادی روی پوست شما خواهد داشت. برای تسکین پوست خشک، باید از مرطوب کننده های قوی حاوی هیالورونیک اسید، روغن یا کره شی استفاده کنید. از دیگر کرم هایی که بعد از ۴۰ سالگی استفاده از آن ها را هرگز فراموش نکنید، استفاده از کرم های ضد آفتاب و پاک کننده است. در عین حال، نباید تغذیه مناسب را فراموش کنید.

مراقبت از پوست حساس - مجله تصویر زندگی

شاید به این محتوا علاقه مند باشید

مراقبت از پوست بعد از چهل سالگی

چگونه در سن 50 سالگی از پوست محافظت کنیم؟

وقتی خانم ها به میانسالی می رسند به کرم های ضد آفتاب با فاکتور محافظتی 30 یا بیشتر نیاز دارند. به آنها توصیه می شود حتی در خانه از ضد آفتاب استفاده کنند. خانم های بالای 50 سال حتما باید از کرم های دور چشم و کرم های ضد چروک برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های متعدد استفاده کنند.

برای خانم ها در این سن استفاده از کرم های لایه بردار به صورت ماهانه و استفاده از کرم های روشن کننده هر 2 تا 3 روز یکبار توصیه می شود. میوه ها و سبزیجات، به خصوص آنهایی که قرمز، نارنجی و زرد هستند، سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به تمام زنان در دهه 50 زندگی حداقل 5 وعده در روز برای حفظ سلامت پوست توصیه می شود.

رازهای جوان ماندن در سن 50 سالگی | با این روشها جوانتر به نظر برسید • مجله تصویر زندگی

شاید به این محتوا علاقه مند باشید

روتین مراقبت از پوست چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *