دانستنی های سلامت و زیبایی

مراقبت از پوست چرب و جوش دار

پوست جوش دار

روتین مراقبت از پوست جوش‌دار

آکنه مشکلی است که می تواند سال ها شما را تحت تاثیر قرار دهد. مراقبت از پوست مستعد آکنه پیچیدگی های خود را دارد. این مراقبت شامل تغییرات سبک زندگی است. اولین کاری که باید در این زمینه انجام دهید پیروی از یک روال جدید مراقبت از پوست است. در مقاله امروز مجله اسکین بازار قصد داریم شما را به طور کامل در مراقبت از پوست مستعد آکنه راهنمایی کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

5 اشتباه که دشمن زیبایی پوست است

انواع جوش

جوش ها به دو دسته التهابی و غیر التهابی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

جوش های غیر التهابی

جوش های غیر التهابی به منافذ مسدود شده ای اطلاق می شود که به صورت لکه های سفید یا دانه های سرسیاه روی پوست ظاهر می شوند. این نوع جوش ها ملایم ترین نوع جوش ها هستند. نقاط سیاه ظاهری سیاه دارند. لکه های سفید نیز به صورت برجستگی های سفید روی پوست ظاهر می شوند.

 

  1. جوش های التهابی

هر نوع جوش قرمز در دسته جوش های التهابی قرار دارد. این نوع جوش ها شامل پاپول ها و لکه ها و همچنین انواع شدیدتر به نام ندول و کیست است. پاپول ها برآمدگی های کوچک قرمز رنگ هستند، در حالی که پاسچولها برجستگی های کوچکی هستند که حاوی چرک هستند. پاپول معمولاً به پاسچول تبدیل می شود. ندول ها و کیست ها جوش های دردناک تری هستند که معمولاً بزرگتر از جوش هستند و به نظر می رسد زیر پوست هستند.

 

انواع جوش

رابطه ی بین نوع پوست و جوش

مردم اغلب پوست چرب را با آکنه مرتبط می دانند، زیرا چربی اضافی علت شناخته شده آکنه است. اما مهم است که بدانیم که پوست خشک نیز می تواند به دلایل مختلف، از جمله عوامل محیطی،  یا نادیده گرفتن یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست، دچار جوش شود.اگر نمی دانید نوع پوستتان چیست، یک راه آسان برای تشخیص وجود دارد. صورت خود را با یک شامپو بچه ملایم بشویید. صورت خود را به آرامی با انگشتان خود لمس کنید تا خشک شود. از هیچ گونه محصول مراقبت از پوست استفاده نکنید.

 

چند ساعت بعد پوست خود را بررسی کنید. اگر پوست شما براق است به این معنی است که پوست چرب دارید. اگر پوست شما پوسته پوسته، زبر یا قرمز شد، پوست شما خشک است. اگر پوست شما مختلط باشد، گونه های شما خشک، پیشانی، بینی و چانه شما می درخشد.

اگر پوست شما نرمال باشد، مشکل خاصی روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد. به یاد داشته باشید که افرادی که دارای پوست مستعد آکنه هستند نیازی به داشتن پوست خشک یا چرب ندارند.

نکات مهم برای پوست مستعد آکنه

درمان جوش و آکنه فقط استفاده از محصولات مراقبتی جدید نیست. شما باید پوست خود را با دقت تمیز کنید و تغییرات لازم را در سبک زندگی خود ایجاد کنید. در این زمینه به نکات زیر توجه کنید.

1-صورت خود را دو بار در روز پس از تعریق بشویید

به شما توصیه می کنیم که ابتدا صورت خود را هنگام بیدار شدن بشویید. صورت خود را فقط دو بار در روز بشویید (یک بار در صبح و یک بار در عصر). مگر اینکه عرق کرده باشید. توجه داشته باشید که شستن بیش از حد صورت می تواند پوست را تحریک کند.

2-از لایه بردار نامناسب استفاده نکنید

شما باید پوست مستعد آکنه را به آرامی درمان کنید. به خاطر داشته باشید که جوش ها مانند کثیفی و آلودگی نیستند و با لایه برداری بیش از حد پوست پاک نمی شوند. بنابراین استفاده از لایه بردارهای درشت و لایه بردارهای سنگین برای پوست نه تنها کمکی نمی کند، بلکه می تواند منجر به قرمزی و تحریک بیشتر پوست شود.

3-پوست خود را دستکاری نکنید

اگر پوست شما جوش دارد، احتمالاً وسوسه می شوید که آن را دستکاری کنید و جوش ها را بترکانید. باید به خاطر داشته باشید که دستکاری جوش ها باعث ایجاد جوش بیشتر روی پوست شما می شود. علاوه بر این، می تواند باکتری ها را به منافذ دیگر منتقل کند و یک جوش کوچک را به آکنه التهابی تبدیل کند.

عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید

4. در صورت لزوم، جوش را به درستی تخلیه کنید

می توانید از روشهای اصولی برای تخلیه جوش های خود استفاده کنید. یک کمپرس گرم روی منافذ باز بگذارید. دو گوش پاک کن را در دو طرف جوش سیاه یا سفید فشار دهید. بهتر است این کار را برای جوش های عمیق تر مانند پاسچول ها انجام ندهید.

5-هر چیزی که با پوست در تماس است را مرتب بشویید

پتو، بالش و حتی تلفن همراه ممکن است آلوده شده و منافذ را مسدود کند. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که پتوها و بالش های خود را دو تا سه بار در هفته بشویید. لوازم آرایشی خود را هر روز تمیز کنید. اگر نمی توانید هر روز لوازم آرایشی خود را بشویید، حداقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

6-از محصولاتی استفاده کنید که کودوژنیک نیستند

غیر کومدون ها محصولاتی هستند که کمتر باعث ایجاد جوش می شوند. البته گاهی به جای غیر کومدون زا روی محصولات عبارت «بدون چربی و ضدآکنه» نوشته می شود. اگر پوست شمادارای  جوش است، تمام محصولاتی که استفاده می کنید باید دارای عبارت “بدون چربی، ضدجوش” باشند.

این محصولات نه تنها به پوست مستعد آکنه کمک می کنند، بلکه تمام ترکیبات موجود در آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. از محصولاتی که حاوی محرک های بالقوه مانند الکل یا عطر هستند خودداری کنید.

راهنمای خرید بهترین انواع کرم و ژل ضد جوش [کیفیت فوق‌العاده] قیمت ارزان

7-محصولات مراقبت از موی خود را تغییر دهید.

محصولات مراقبت از مو، از شامپو گرفته تا نرم کننده، همگی می توانند باعث ایجاد جوش در پیشانی و گردن شوند. از هر محصولی که حاوی چربی است خودداری کنید. اگر فکر می کنید که مراقبت از موی شما باعث ایجاد جوش روی پوست شما شده است، روتین خود را تغییر دهید و ببینید آیا این امر باعث تغییر در پوست شما می شود یا خیر.

روغن مو نیز می تواند به پوست منتقل شود. تا حد امکان سعی کنید موهای خود را از صورت خود دور نگه دارید، مخصوصاً هنگام خواب. هنگام خواب می توانید موهای خود را مدل گوجه ای ببندید.

8-پوست خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست می تواند با چربی اضافی پوست که می تواند منجر به جوش و آکنه شود، مبارزه کند. اگرچه تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است، اما نوشیدن 8 لیوان آب در روز نه تنها مضر نیست، بلکه فوایدی برای سلامتی پوست و بدن دارد.

9-از مکمل های غذایی و تبلیغاتی آگاه باشید

وقتی در اینترنت جستجو می کنید مکمل ها و قرص های مختلفی را می یابید که سازندگان آنها ادعا می کنند جوش ها را از بین می برند و پوست را صاف و بی عیب می کنند. لازم است بدانید که هیچ نتیجه نهایی برای اثربخشی این محصولات وجود ندارد و این گونه مکمل ها و داروها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

در مورد رژیم ها هم همینطور. به خاطر داشته باشید که تنها تعداد کمی از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که بین رژیم غذایی و آکنه ارتباط وجود دارد. بهتر است تمام مواد مغذی را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

بهترین روتین مراقبت از پوست مستعد آکنه

اگر یک روال مراقبت از پوست را رعایت نکنید، مشکلات پوستی شما می تواند بدتر شود. در اینجا چند مرحله مهم در روتین مراقبت از پوست مستعد آکنه آورده شده است.

 

یافتن مواد مناسب برای پوست مستعد آکنه

اولین قدم در مراقبت از پوست مستعد آکنه، شناسایی مواد تشکیل دهنده مناسب است. در اینجا چند ترکیب مفید آورده شده است. محصولات حاوی مواد زیر را می توان از داروخانه خریداری کرد.

 

اسید سالیسیلیک: این ترکیب منافذ مسدود شده را باز کرده و التهاب را کاهش می دهد. این ترکیب برای جوش های سفید و جوش‌های سر سیاه عالی است، اما می‌تواند به بهبود سریع‌تر پاسچول نیز کمک کند.

بنزوئیل پراکسید: این ترکیب باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و برای آکنه های التهابی عالی است.

رتینوئیدها: این ترکیبات سطح پوست را لایه برداری می کنند و سلول های مرده پوست را که منافذ را مسدود کرده اند را از بین می برند. علاوه بر این، آنها از التهاب جلوگیری می کنند و یک عنصر مهم در روتین های مراقبت از پوست مستعد آکنه هستند. برای شروع، می توانید از ژل موضعی آکنه استفاده کنید. پزشک شما ممکن است نسخه قوی تری از رتینوئیدها برای شما تجویز کند.

برای پوست مستعد آکنه از یک روتین صبحگاهی پیروی کنید

روتین صبحگاهی مراقبت از پوست دارای آکنه

  1. پاکسازی پوست

پاکسازی پوست در صبح می تواند برای پوست های مستعد آکنه بسیار مفید باشد. با توجه به نوع پوست خود باید یک پاک کننده مناسب صورت تهیه کنید و از آن برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید.

  1. تونر

برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی که منجر به جوش می شود از تونر استفاده کنید. یک تونر طراحی شده برای پوست مستعد آکنه بخرید. مطمئن شوید که تونر استفاده شده حاوی الکل یا عطر نباشد.

  1. مرطوب کننده

فرقی نمی کند پوست شما چرب یا خشک باشد، برای حفظ رطوبت پوست باید از مرطوب کننده استفاده کنید. از کرم مرطوب کننده ای استفاده کنید که منافذ را مسدود نمی کند.

  1. ضد آفتاب

مهمترین محصول در هر روتین مراقبت از پوست، ضد آفتاب است. برخی از داروها و درمان های آکنه می توانند حساسیت پوست را به نور خورشید افزایش دهند.

بنابراین پوست خود را در برابر اشعه های مضر خورشید با یک ضد آفتاببا ضریب حفاظتی حداقل 30 محافظت کنید.مطمئن شوید ضد آفتابی که خریداری می کنید چرب و کومدون زا نباشد.

لوازم آرایشی برای پوشاندن جای جوش و جوش

این مرحله در مراقبت از پوست جوش دار ضروری نیست، اما می تواند به پنهان کردن جوش کمک کند. در این رابطه، شما می توانید از پودر کرم حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

شاید به این مطلب نیز علاقه مند باشید:

 

همه چیز درباره روتین مراقبت از پوست چرب

روتین هنگام شب برای مراقبت از پوست چرب و جوش دار

مراحل زیر را دنبال کنید تا در شب نگران پوست خود نباشید.

  1. پاک کردن آرایش

اگر در طول روز با آرایش صورت را بپوشانید، باید عصر صورت خود را خوب تمیز کنید تا منافذ مسدود نشوند. شما می توانید از میسلار برای تمیز کردن آرایش خود استفاده کنید. از پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید

 

  1. شوینده صورت

در طول روز ، بسیاری از ناخالصی ها و باکتری ها روی پوست نشسته است.برای همین باید از یک شوینده که مناسب پوست شماست استفاده کنید تا این آلودگی ها را از سطح پوست پاک کنید

  1. داروها برای درمان آکنه

هنگامی که صورت خود را با یک فیس واش تمیز می کنید، زمان استفاده از داروهای مناسب برای درمان آکنه است. این محصولات به داخل پوست نفوذ می کنند و به پوست کمک میکنند تا جوش هایش از بین برود. علاوه بر این، آنها بر روی جوش تمرکز می کنند و از تشکیل جوش های جدید جلوگیری می کنند.

روتین مراقبت از پوست هفتگی

شما مجبور نیستید برخی از مراحل مراقبت از پوست را هر روز انجام دهید، اما شما باید آنها را به صورت هفتگی دنبال کنید، که ما به شما در زیر دادیم.

 

  1. از یک لایه بردار استفاده کنید

شما باید یک بار یا دو بار در هفته لایه برداری کنید تا سلول های مرده را از بین ببرید. انباشت سلول های پوستی مرده می تواند منافذ را مسدود کند و منجر به تشکیل جوش و آکنه شود.مراقب باشید در لایه برداری پوست زیاده روی نکنید.

  1. ماسک صورت

برای مبارزه با جوش های خود از ماسک صورت ضدآکنه استفاده کنید. ماسک صورت مناسب می تواند به مبارزه با چربی و کثیفی، کاهش خشکی و آبرسانی به پوست کمک کند. برای بهترین نتیجه حداکثر سه بار در هفته از ماسک صورت استفاده کنید.

شاید به این مطلب نیز علاقه مند باشید:

انواع سرم پوست و شیوه استفاده از آن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

جوش های خفیف را معمولا می توان با محصولات بدون نسخه درمان کرد. اگر با این محصولات جوش های شما از بین نرفت، باید با یک متخصص پوست ماهر مشورت کنید. برای درمان جوش های متوسط ​​تا شدید مانند جوش های کیستیک یا جوش هایی که روی صورت شما باقی مانده اند، باید از محصولات نسخه ای استفاده کنید.

 

در اولین ویزیت شما، متخصص پوست از شما سوالاتی در مورد سابقه پزشکی و روتین مراقبت از پوست شما می پرسد. سپس پوست شما را برای تعیین نوع و شدت جوش بررسی می کند. پزشک شما ممکن است داروهای موضعی یا خوراکی آکنه یا هر دو را تجویز کند. همچنین می تواند به شما داروی ضدجوش بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *